کد خبر: 41963 | زمان مخابره: 15:17:01 - پنجشنبه 27 آذر 1393 | ۱ نظر | |

نمره قبولی شلمچه در میزبانی از زائران اربعین

همزمان با ورود زائران اربعین حسینی از مرزهای غرب و جنوب غرب کشور، مرز بین المللی شلمچه با برنامه ریزی مناسب در خصوص اعزام و برگشت زائران اربعین حسینی نمره قبولی گرفت.

به گزارش نشانه نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مرز بین المللی شلمچه برخلاف سالهای گذشته این بار توانست با مدیریت صحیح در این ایام خدمات بسیار خوبی به زائران ارائه دهد که موجب رضایت زائرانی که از سراسر کشور این مرز را برای زیارت به کربلا انتخاب کرده بودند بشود.

فرماندار خرمشهر از بازگشت ۲۴۰ هزار زائر از عراق تا هم اکنون از مرز بین المللی شلمچه خبر می دهد.

ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کند: تا ساعات اولیه امروز قریب به ۲۴۰ هزار زائر از عراق وارد مرز شلمچه شده اند.

وی می افزاید: چندین گیت برای ورود زوار در این مرز تدارک دیده شده است و سرعت خوبی در ورودی مرز در حال انجام است.

حیاتی تصریح می کند: عملیات قانونی برای ورود هر زائر کمتر از ۳۰ ثانیه است و لحظه به لحظه به آمار ورود زائرین در مرز در حال افزایش است.

728171

فرماندار خرمشهر می گوید: نیروهای مرزبانی کشورمان و مسئولان گذرنامه با تمام توان در حال انجام وظیفه در مرز هستند تا زائرین در کمترین زمان وارد میهن اسلامی شوند.

یک هزار دستگاه اتوبوس در حال جابجایی زوار به سراسر کشور

فرماندار خرمشهر از تخصیص یک هزار دستگاه اتوبوس از مرز شلمچه برای جابجایی زوار به استانهای کشور خبر می دهد.

حیاتی می افزاید: برای سهولت در امر جابجایی زوار، تعداد یک هزار دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه مستقر شده اند و زائران از همان نقطه به شهر محل سکونت خود اعزام می شوند. همچنین تعداد اتوبوس از ناوگان اتوبوسرانی شهرهای آبادان و خرمشهر و شهرداری تهران نیز به صورت رایگان زائران را به شهرهای محل سکونت خود منتقل می کنند.

وی تصریح می کند: در حال حاضر نیز قطار مسافربری مسیر خرمشهر به تهران آماده جابجایی زوار بدون دریافت بلیط و فقط با پرداخت مبلغ ۳۰ هزار تومان هزینه هر شخص است.

فرماندار خرمشهر با اشاره به کمک بی نظیر تکایای خدمت رسان مردمی در ایام اربعین در مرز شلمچه از ادامه فعالیت خودجوش آنان خبر می دهد.

حیاتی عنوان می کند: تکایای مستقر در یادمان شهدای شلمچه در حال پذیرایی و استقبال از زائرین هستند.

مهمان نوازی مردم جنوب

علی از اهالی شهر مشهد که از زیارت اربعین بازگشته بود در مرز شلمچه به خبرنگار مهر می گوید: من مسیر رفت و برگشتم را مرز شلمچه انتخاب کردم و انصافا خدمات بسیار خوبی را در این مدت شاهد بودم.

شلمچه اربعین

علی می افزاید: مهمان نوازی مردم جنوب کشور و به خصوص خرمشهر و آبادان را شنیده بودم ولی امروز آن را از نزدیک احساس کردم زیرا وقتی می بینم مردمی خودجوش با برپایی تکایای مردمی در حال خدمت رسانی و اطعام زائران هستند به ایرانی بودنم و شیعه بودنم افتخار می کنم و به هیچ وجه در شلمچه احساس غربت نکردم.

وی می گوید: سلام همه شما مردم جنوب را به آقا علی بن موسی الرضا (ع) خواهم رساند و برای شما دعا خواهم کرد.

تکایای مردمی کماکان در خدمت زوار

محمد حسن از اهالی کوت عبدالله اهواز که تکیه ای در مرز شلمچه نیز دایر کرده است به خبرنگار مهر می گوید: از ابتدای شروع حرکت زوار در کنار برادران خرمشهری و آبادانی از کوت عبدالله اهواز به شلمچه آمدیم و تکیه ای جهت خدمت رسانی به زائرین دایر کردیم.

وی می افزاید: با تمام شور و اشتیاق آماده خدمت به زائرین هستیم تا هم رضای خداوند نصیب ما شود و هم ائمه اطهار و امام حسین (ع) از ما خرسند باشند.

استقبال از زائران

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از استقبال زائران اربعین حسینی(ع) در مرز شلمچه خبر می دهد.

سید نادر موسوی اظهار می کند: نهادها و ارگانهای مختلف از جمله سپاه، فرمانداریها و شهرداریهای آبادان و خرمشهر و همچنین شهرداری تهران با استقرار امکاناتی از قبیل سرویس ایاب و ذهاب، تیمهای پزشکی و پذیرایی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) در مرز شلمچه خدمات ارائه می دهند.

شلمچه اربعین

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر تصریح می کند: افسران و مسئولان مرزی جمهوری اسلامی ایران نیز به گرمی با «زیارت قبول» و «به کشور خوش آمدید» از زائران ایرانی استقبال می‌کنند و اظهارات زائران حاکی از رضایت مردم از خدمات ارائه شده می‌باشد.

وی در پایان می گوید: گیت گذرنامه مستقر در مرز شلمچه نیز با سرعت بالا در حال مهر کردن گذرنامه های زائران است و زوار بدون هیج معطلی در حال عبور از مرز و بازگشت به کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر از شلمچه: از صحنه های دیدنی در مرز شلمچه می توان به کمک خودجوش سربازان نیروی انتظامی نیز اشاره کرد که با استفاده از خودروهای نظامی و گاری های موجود، در حال کمک به زائران در امر جابجایی وسائلشان هستند، با اقدامات صورت گرفته و تدارکات انجام شده در این چند روز، پیش بینی می شود مرز شلمچه یکی از منظم ترین مرزهای کشور نسبت به سال گذشته باشد.

……………………………………………………..

گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور




۱ ديدگاه مطلب براي " نمره قبولی شلمچه در میزبانی از زائران اربعین " ارسال شده است.

  1. محمدصالح رزم حسینی گفت:

    کارتونی در حاشیه یک سال شدن علیرضا رزم حسینی در استانداری کرمان
    http://salehtoons.blogfa.com/

ارسال نظر


آخرین خبرها