کد خبر: 41971 | زمان مخابره: 14:40:47 - شنبه 29 آذر 1393 | بدون نظر | |

کمپ کویری شهداد تعطیل شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کمپ کویری شهداد تا پایان هفته جاری به علت تعمیرات تعطیل است.

به گزارش نشانه نیوز، محمد جهانشاهی افزود: خدمات در این محل به گردشگران ارایه نمی شود.

وی بیان کرد: هیچ مجوزی در روزهای گذشته مبنی بر برگزاری تورهای گردشگری در محل کمپ کویری شهداد صادر نشده و گردشگرانی که قصد سفر به این منطقه را دارند می توانند برای اقامت از فضاهای زیر پوشش این اداره کل در مناطق روستایی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این فضاها در روستاهای تکاب از جمله شفیع آباد است گفت: درحال حاضر خانه های روستایی و روستاییان خونگرم این مناطق در چارچوب ضوابط، پذیرای گردشگران و تورهای ورودی به منطقه است.

جهانشاهی افزود: تلاش می کنیم از پایان هفته جاری با امکانات موجود پذیرای تورهای قانونی باشیم.

وی هر گونه اجرای تور توسط هر نهاد یا ارگانی را ممنوع اعلام و تصریح کرد: گردشگران باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی اقدام کنند.

وی گفت: در صورت مشاهده تورهای غیرمجاز از ورود آنها به منطقه جلوگیری خواهد شد.

بخش شهداد با ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۹۵ کیلومتری کرمان واقع است و ۳۰ هزار نفر در ۲ شهر، ۹۲ روستا و آبادی و چهار دهستان این بخش زندگی می کنند.

کلوت های شهداد، بزرگترین عارضه طبیعی کلوخی دنیاست که بر اثر فرسایش آبی و بادی شکل گرفته اند. کلوت ها در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهداد قرار گرفته اند که طول و عرض متوسط آنها ۱۴۵ و ۸۰ کیلومتر است و مساحت آنها به ۱۱ هزار کیلومتر مربع می رسد.

کمپ گردشگری کویر نیز با تعدادی آلاچیق و برخی امکانات رفاهی در ۲۸ کیلومتری شمال شرق شهداد قرار دارد. ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها