کد خبر: 41979 | زمان مخابره: 14:47:25 - شنبه 29 آذر 1393 | بدون نظر | |

بانک اشعار عاشورایی در کرمان ایجاد می شود

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان از ایجاد بانک اشعار عاشورایی در این استان خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز، حجت الاسلام سید جواد موسوی در آئین اختتامیه نخستین سوگواره استانی شعر اربعین کرمان گفت: محبت به اهل بیت (ع) یک مسیر نجات بخش است.

وی با بیان اینکه همه این دلدادگی و محبت اهل بیت (ع) علوی شدن و فاطمی شدن را به دنبال دارد، افزود: محبت به اهل بیت (ع) یک محبت قدرتمند است که آثار و برکات فراوانی دارد و زندگی انسان را به سمت خوبی ها متحول می کند.

حجت الاسلام موسوی شعر گفتن برای اهل بیت (ع) را یک نعمت الهی دانست و عنوان کرد: شاعران این عرصه باید قدر خود را بدانند که برخوردار از یک نعمت الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) شاعر را حامی دین معرفی می کند، گفت: آن حضرت می فرمایند: ” مرحبا بر کسی که دین ما را با زبان و دست خود یاری می رساند.”

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان هدف از برگزاری سوگواره شعر اربعین را تقویت رابطه شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در استان عنوان کرد و افزود: شاعر و مداح اهل بیت (ع) مکمل یکدیگرند و ارتباط قوی شاعر و مداح برکات زیادی دارد.

وی با اشاره به پخش مراسم عزاداری مردم استان کرمان در ایام محرم و صفر از شبکه های استانی، سراسری و بین المللی، گفت: در بسیاری موارد با انتخاب مداح و شعری که برای مداحی انتخاب کرده بود مشکل داشتیم چرا که شعر مورد نظر قابل پخش نبود.

حجت الاسلام موسوی ایجاد بانک اشعار خوب عاشورایی را از دیگر اهداف برگزاری سوگواره شعر دانست و خاطر نشان رکد: بنا داریم از منابع موجود یک بانک اشعار عاشورایی خوب و مناسب تهیه کنیم که در ذیل آن شعر مواردی از مقاتل معتبر نیز مطرح شود.

در آئین اختتامیه نخستین سوگواره استانی شعر اربعین کرمان از ۲۵ اثر منتخب سوگواره با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی و از پنج اثر برگزیده به صورت ویژه تجلیل بعمل آمد.



ارسال نظر


آخرین خبرها