کد خبر: 46917 | زمان مخابره: 16:41:56 - چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

یک تصویر از یک سامرا و محبتی که در هیچ چهارچوبی نمی‌گنجد

سامرا وضعیت عادی‌ای ندارد. یک شهر جنگی با دیوارهای بتونی بلند در اطراف حرم و باز هم محاصره و زندان؛ ماجرای تکراری غربت امامان شیعه ادامه دارد. سالهاست که این حصارهای امنیتی راه زیارت را بر عاشقان اهل بیت‌(علیهم السلام) بسته است.
به گزارش  نشانه نیوز و به نقل از تسنیم؛ ۹ سال قبل شیعیان و محبان اهل بیت(علیهم السلام) مقابل یک تصویر از یک شهر قرار گرفتند. تصویری که دیدن آن و گریه نکردن در برابر غربتش کار ساده‌ای نبود. حرم امام هادی و امام حسن عسکری(علیهما السلام) بر اثر انفجار تروریستی در شهر سامرای عراق تخریب شد.

سامرا وضعیت عادی‌ای ندارد. یک شهر جنگی با دیوارهای بتونی بلند در اطراف حرم و باز هم محاصره و زندان؛ ماجرای تکراری غربت امامان شیعه ادامه دارد. سالهاست که این حصارهای امنیتی راه زیارت را بر عاشقان اهل بیت‌(علیهم السلام) بسته است، حضور داعش در عراق و طمع آن‌ها برای تصرف سامرا باعث شده تا بازهم این حصارهای امنیتی اضافه‌تر و دیوارهای بتنی بلندتر شود.

سازمان حج و زیارت ایران، سفر به سامرا را به دلیل همین مسائل امنیتی و حفظ جان زائران از برنامه زیارت عتبات عالیات حذف کرده است اما داستان عشق به ائمه اطهار در هیچ چهارچوبی نمی‌گنجد.

امروز سالروز شهادت امام هادی(علیه السلام) است و ساعاتی قبل این تصویر توسط یکی از زائران ارسال شده است.

۹ سال بعد دوباره مقابل یک تصویر از یک شهر قرار گرفته‌ایم، بارگاه امامین عسکریین ساخته شده و دوباره گنبد طلایی زیبای سامرا نمایان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها