کد خبر: 46985 | زمان مخابره: 15:07:49 - شنبه 5 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

استاندار کرمان: توسعه را در استان ضروری تر می دانیم

استاندار کرمان گفت: ما توسعه را در استان کرمان ضروری تر می دانیم تا اینکه دنبال حاشیه های سیاسی باشیم و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش  نشانه نیوز،  علیرضا رزم حسینی در دیدار مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: این سیاست را مسوولان کشوری هم مورد عنایت قرار داده اند و در این زمینه کمک می کنند.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید براساس سیاست های رییس جمهوری برای استان ها، یکی از حرکت های اصلی استان کرمان پرهیز از حاشیه های سیاسی و متمرکز شدن بر امر توسعه است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان صدای هماهنگی برای توسعه وجود دارد گفت: سعی کرده ایم با همه ارکان حکومتی و ائمه جمعه فضای توسعه را در استان به وجود بیاوریم.

استاندار کرمان ادامه داد: ۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با شرکت های خصوصی انجام داده ایم که شش دصد آنها در حال اجرا و ۱۷ درصد تامین مالی شده اند و برخی از آنها هم مسیر نحس بروکراسی اداری را دنبال می کنند.

وی بیان کرد: استان کرمان در زمینه استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال گذشته در رتبه های برتر قرار دارد در حالی که در دولت قبل رتبه سی ام را داشتیم.

رزم حسینی گفت: به اداره کل صنعت، معدن و تجارت ماموریت داده ایم واحدهای نیمه فعال را تا یک ماه آینده شناسایی کند.

وی ادامه داد: این واحدها اشتغال موجود هستند و نباید این ظرفیت را از دست بدهیم.

وی گفت: بانک صنعت و معدن یکی از بانک های حرفه ای و خوب در کشور است و باید دولتی بماند تا پشتوانه خوبی برای معادن کشور باشد.

استاندار کرمان افزود: دو سطح معادن بزرگ و کوچک در استان کرمان داریم و شرکت های بزرگ خریدار مواد معادن کوچک هستند و می خواهیم ضمانتی برای خرید باشد و اگر بانک به این طرح کمک کند آمادگی لازم برای ورود شرکت ها را داریم.

وی اظهار کرد: در جنوب استان هم ظرفیت های معدنی خوبی شناسایی شده است و اگر برای بانک صنعت و معدن مقدور است یک شعبه در جنوب استان کرمان راه اندازی کند.

وی درباره انتقال آب به استان گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه است که از ماده ۵۶ بتوانند منابعی را در اختیار بانک قرار دهند و بانک هم به پیمانکارن بدهد.

رزم حسینی تاکید کرد: این کار باید سرعت و در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به حوزه زیرساخت ها در استان گفت: در بزرگراه سیرجان – انار به طول ۳۶۰ کیلومتر به دنبال بانک برای فاینانس هستیم.

وی ادامه داد: تردد حدود ۴۰ هزار کامیون از این مسیر از نظر اقتصادی ظرفیت فوق العاده ای را ایجاد کرده است.

استاندار کرمان گفت: ۸۵ درصد کالاهای جنوب به شمال کشور از خاک کرمان عبور می کنند که ظرفیت بالایی است.

وی بیان کرد: در حوزه ریلی هم آمادگی همکاری با سرمایه گذاران را داریم.

وی همچنین گفت: اختیارات دادنی نیست بلکه گرفتنی است.

رزم حسینی ادامه داد: این اختیارات را به هر شکل که شده است برای توسعه استان و کشور باید بگیریم.

وی گفت: با استانداران شش استان شرقی کشور که شامل ۱۶ میلیون جمعیت کشور می شویم نشست هایی را برگزار کردیم برای اینکه دنبال چه اختیاراتی باشیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما دنبال اختیارات سیاسی نیستیم بلکه به دنبال اختیارات توسعه ای و اقتصادی هستیم که می تواند مردم را از فقر نجات دهد.

وی گفت: حتی در جلسه ای که به رییس جمهوری داشتیم دکتر روحانی اعتقاد راسخ بر تمرکز زدایی از حکومت مرکزی داشت.

وی تصریح کرد: روستاها دیگر روستاهای ۵۰ سال پیش نیستند و انسان های تحصیل کرده آنجا زندگی می کنند و باید زمینه ای را فراهم کنیم که مردم در روستاها بمانند و این نیازمند حذف سیستم بروکراسی اداری و کسب اختیارات است.

رزم حسینی گفت: ما فرش قرمز را برای همه سرمایه گذاران پهن کرده ایم و پهن خواهد بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها