کد خبر: 47323 | زمان مخابره: 14:53:02 - دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

تغییر رمز دوم کارت اعتباری پس از هر خرید آنلاین

رییس پلیس فتا استان کرمان تغییر رمز دوم پس از هر خرید آنلاین را بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: کاربران باید حتما پس از هر خرید برای اطمینان خاطر خود رمز دوم را تغییر داده و اس ام اس بانک خود را فعال نماید ضمن آنکه باید به استفاده از کیبرد مجازی در استفاده از خریدهای اینترنتی تاکید داشته باشند و از رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده خودداری کنید .

 

به گزارش نشانه نیوز،‌سرهنگ “کامبیز اسماعیلی” در گفت و گویی، با بیان این مطلب گفت: امروزه ارتباط از طریق فضای مجازی از جایگاه ویژه ای در بین نسل جوان برخورداراست و متاسفانه عده زیادی هنوز در برقراری ارتباط از این فضا دارای فقر فرهنگی هستند .

 

وی وجود شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی را بسیار موثر دانست و ادامه داد: همانطور که شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد (فردی و اجتماعی) می‌تواند تاثیر گذار باشد در شکل گیری هویت و ابعاد اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی هم بی تاثیر نخواهد بود.

 

رییس پلیس فتا استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر استفاده صحیح از فضای مجازی می‌تواند به عنوان ابزاری مناسب برای گسترش افکار و اندیشه ها محسوب شود اما هر نرم افزار جدیدی که به کشور ما وارد می شود باید فرهنگ منطبق با آن هم به وجود آید.

 

وی داشتن آگاهی کامل در استفاده از فضای مجازی را بسیار لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی و آسیب های اجتماعی نشوند.

 

اسماعیلی تسلط والدین از فناوری های روز دنیا را ضرروی دانست و تصریح کرد: چنانچه خانواده ها نسبت به شیوه های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می آید.

 

رییس پلیس فتا استان کرمان صد درصد جرائم این حوزه را سایبری اعلام کرد و افزود: امروزه جرائم سنتی و نوین با هم آمیخته شده و جرائم تلفیقی را به وجود آورده است که این نوع جرائم را پلیس آگاهی دنبال می‌کنند .

 

وی همچنین در رابطه با خرید های آنلاین گفت:خریدهای اینترنتی باید از فروشگاههایی صورت گیرد که نماد اعتماد الکترونیک، را داشته باشند .

 

اسماعیلی ادامه داد: برای صحت نماد این فروشگاهها با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک در صفحه فروشگاه اینترنتی صفحه ای برای شما باز می شود که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج شده است.

 

رییس پلیس فتا استان کرمان اظهار کرد: کاربران در هنگام عملیات بانکی در این درگاهها مطمئن شوند که درگاه بانکی واقعی است و صفحه جعلی نیست و برای اطمینان از این موضوع باید درگاه بانکی با HTTPS شروع شده باشد.

 

وی تغییر رمز دوم پس از هر خرید آنلاین را بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: کاربران باید حتما پس از هر خرید برای اطمینان خاطر خود رمز دوم را تغییر داده و اس ام اس بانک خود را فعال نماید ضمن آنکه باید به استفاده از کیبرد مجازی در استفاده از خریدهای اینترنتی تاکید داشته باشند و از رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده خودداری کنید .

 

اسماعیلی بیان کرد: بعضی از شرکت ها آنلانی، کالایی را که در فضای مجازی بارگزاری می کنند بسیار متفاوت تر از فضای حقیقی است زیرا در فضای مجازی کاربران تنها عکس کالا را مشاهده می نمایند اما در هنگام تحویل کالای دیگری را دریافت می کنند که بسیار مغایرت دارد.

 

رییس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی گفت: جوانان باید شناخت کامل از شبکه های اجتماعی داشته باشند و از شبکه هایی استفاده کنند که دارای ایمنی بالا باشد.وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه گروهی از جوانان استفاده صحیح از این شبکه ها را فرا نگرفته و با هر فرد ناشناسی ارتباط برقرار می نمایند که در نهایت موجب پیشمانی می شود که دیگر سودی نخواهد داشت.



ارسال نظر


آخرین خبرها