کد خبر: 47831 | زمان مخابره: 11:44:29 - پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

۶ میلیونی که یارانه آنها قطع خواهد شد

با اجرای مصوبه و قانون بودجه مجلس، یارانه حدود ۶ میلیون نفر قطع می‌شود اما پس از این اقدام با توجه به اختیارات قانونی می‌توانیم به تشخیص دولت یارانه افراد غیر‌نیازمند دیگر را نیز حذف کنیم.


به گزارش نشانه نیوز، وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در گفت وگو با اخبار ۲۱ شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در طرح اصلاح نظام هدفمند یارانه‌ها در نهایت چه تعدادی حذف می‌شوند و در چه بازه زمانی صورت خواهد گرفت، گفت: جهت‌گیری ما بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و میزانی که مشخص کرده از محلی که ما می‌توانیم یارانه پرداخت کنیم تنظیم شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی افزود: حدود ۶ میلیون نفر را این قانون در‌ بر‌خواهد گرفت که بر اساس مصوبه و قانون بودجه مجلس شورای اسلامی خواهد بود اما پس از این اقدام با توجه به اختیارات قانونی می‌توانیم به تشخیص دولت افراد غیر نیازمند دیگر را نیز حذف کنیم.
وی با بیان اینکه به مرور زمان افراد غیر نیازمند از صف یارانه بگیران حذف خواهند شد، اظهار کرد: رئیس‌جمهور و اعضای هیأت وزیران هم تأکید دارند که به دهک‌های میانی و طبقات پایین جامعه به هیچ عنوان آسیبی وارد نشود از همین‌رو مراقبت انجام خواهد شد و حتی برای دهک‌های پایین نیز طرح حمایت غذایی را نیز انجام خواهیم داد.
ربیعی بیان کرد: در صورت حذف موفق غیر نیازمندان مطالعه انجام خواهد شد تا برخی  مسائل رفاهی دیگر اعم از بیمه و مبارزه با فقر‌غذایی برای طبقات پایین در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه حذف تعدادی از غیر نیازمندانی که برای ما مسجل بوده آغاز شده است، تأکید کرد: اکنون به نوعی عدالت اجتماعی نزدیک خواهیم شد و در این مرحله کار به مرور آغاز شده است تعدادی غیر نیازمند را حذف کردیم که با توجه به آنکه تنها ۲/۰ درصد اعتراض بیشتر انجام نشده است متوجه می‌شویم که جهت‌گیری درستی در این باره داشته‌ایم.
ربیعی در پایان گفت: ما به تجمیع منطقه‌ای هم توجه می‌کنیم و در این مورد تجربه خوبی کسب کرده‌ایم از همین‌رو این نوید را می‌دهم که طبقات پایین مد‌نظر دولت و کم‌کم  بهبود دریافتی یارانه برای طبقات پایین مد نظر خواهد بود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها