کد خبر: 48016 | زمان مخابره: 15:35:57 - چهارشنبه 6 خرداد 1394 | بدون نظر | |

سکه های طلا و نقره منقش به بارگاه ائمه اطهار (ع) در کرمان رونمایی شد

سکه های طلا و نقره منقش به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) با حضور استاندار کرمان در شرکت توسعه اقتصاد کویر در کرمان رونمایی شد.

به گزارش  نشانه نیوز، مدیرعامل شرکت اقتصاد کویر که ۱۰ سال مسوول ضرابخانه بانک مرکزی بوده است، روز چهارشنبه در این آیین گفت: این شرکت ۱۰ سال پیش تشکیل شده و عمده فعالیت های آن در حوزه های تجاری و خدماتی بوده است.

رضا معقول زاده اظهار کرد: بعد از بازنشستگی تصمیم گرفتم با کسب مجوز از بانک مرکزی در ضرب سکه های گرانبها از جمله طلا و نقره فعالیت کنیم و حدود چهار سال است که مقدمات آن انجام شده است. وی ادامه داد: این سکه ها به دلیل طرح های ویژه ای که دارند بسیار ارزشی، انقلابی و اسلامی بوده و برگرفته از فرهنگ شیعه هستند و گامی کوچک برای کمک به پیشبرد اهداف شیعه خواهد بود. معقول زاده اظهار کرد: در گام دوم فعالیت این شرکت، سکه هایی منقش به آثار باستانی و مشاهیر مختلف تولید خواهد شد و عمده هدف ما این است که سکه ها را در کشورهای عراق و سوریه در اختیار زائران بگذاریم تا بتوانند این هدیه را به عنوان فرهنگ شیعه گسترش دهند. وی افزود: وزن سکه های نقره ۵ گرم و وزن سکه های طلا ۸ گرم است. مدیرعامل شرکت اقتصاد کویر بیان کرد: این شرکت هم اینک ۱۵ نفر پرسنل دارد و قرار است سرمایه شرکت از ۱۵۰ میلیارد ریال فعلی به هزار و ۵۰۰ تا دو هزار میلیارد ریال در آینده افزایش یابد که در نتیجه ۸۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد. استاندار کرمان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: اشتغال های خرد که می توانند با سرمایه های متوسط و حتی در محل خانه ایجاد شوند باید توسعه یابند و زمینه اشتغال های خرد در صنایع دستی و فرش در استان کرمان وجود دارد. علیرضا رزم حسینی افزود: تولید این سکه های طلا و نقره نشان دهنده صنعتی کوچک در مقیاس کارهای خانگی است که البته این کار انحصاری و نیاز به مجوز خاص دارد. وی اظهار کرد: کلید توسعه در سرمایه گذاری و کارآفرینی است و تا جایی که توانسته ایم در این رابطه فعالیت و حمایت شده و اگر کاری انجام نشده، مانع آن قوانین مزاحم و نبود اختیارات استانی است. در این آیین نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: اقدام شرکت توسعه اقتصاد کویر باعث احیای صنعت و هنرشده و همچنین اشتغال ایجاد کرده است. سیدمهدی طبیب زاده افزود: ضرابخانه در کرمان قبل و بعد از اسلام فعال بوده و سکه های ضرب شده آنها مورد تحسین فعالان و گردشگران این بخش قرار گرفته است که نهایت دقت و ظرافت کرمانیان را نشان می دهد. وی بیان کرد: در فضای کنونی که تکفیری ها و متعصبان جاهل به مقدسات شیعه اهانت می کنند، انجام این کار بزرگ، تاثیرات این تفکرات نادرست را کاهش و پاسخی کوبنده به این جاهلان جدید تاریخ خواهد بود. شرکت اقتصاد کویر سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلا و نقره تولید می کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها