کد خبر: 48030 | زمان مخابره: 15:42:08 - چهارشنبه 6 خرداد 1394 | بدون نظر | |

یخدان‌های کرمان زورخانه می‌شوند

براساس پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، استفاده یخدان های کرمان به عنوان زورخانه با تاکید بر حفظ بنا، مصوب شد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت میراث فرهنگی کار انجام شود.

به گزارش نشانه نیوز، “محمدجواد کامیاب” معاون عمرانی استاندار کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به طرح جامع تفصیلی شهر اختیارآباد اظهار کرد: این طرح در مهرماه ۹۳ در کارگروه های زیربنایی نهایی و پیشنهاد آن برای شورای توسعه ارسال شده است و بعد از این به شورای عالی شهرسازی و معماری می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: نمی توانیم آثار میراث فرهنگی را صرفا بازسازی و نگه داریم و نمی شود فکر کنیم به صرف بازسازی، ماندگار شده اند، باید در کنار آنها طرح هایی که باعث تخریب اثر می شود، کاربری جدید داده و سرمایه گذار بتواند برگشت سرمایه داشته باشد و باید با رعایت اصول میراثی کار کنیم.

کامیاب افزود: ۱۱ زورخانه در سطح استان کرمان وجود دارد و میراث فرهنگی پیشنهاد داده از یخدان ها برای زورخانه استفاده شود ضمن اینکه بنای میراثی آسیبی نبیند.

وی در ادامه بیان کرد: در طرح جامع تفصیلی شهر اختیارآباد باغ فتح آباد به عنوان مرکز گردشگری دیده شده و کار ما را برای تملک اراضی و کاربری آنها راحت می کند.

 در این جلسه طرح جامع تفصیلی شهر اختیارآباد مصوب شد.
 
اختیارآباد در فاصله ۹ کیلومتری شهر کرمان واقع شده و جمعیت این شهر براساس سرشماری سال ۹۰ تعداد ۸ هزار و ۷۴۶ نفر است.

همچنین استفاده یخدان های کرمان به عنوان زورخانه با تاکید بر حفظ بنا، در این نشست مصوب شد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت میراث فرهنگی کار انجام شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها