کد خبر: 48045 | زمان مخابره: 15:54:09 - چهارشنبه 6 خرداد 1394 | بدون نظر | |

۲۶ حوزه قضایی در استان کرمان فعالیت می‌کنند

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۶ حوزه قضایی در سراسر این استان راه اندازی شده و به مردم خدمت رسانی می کنند.

به گزارش  نشانه نیوز،‌ یدالله موحد در جلسه شورای قضایی استان کرمان با موضوع هفته قوه قضائیه، گفت: در حال حاضر استقلال در ساختار اجرایی و قوانین قوه قضائیه وجود دارد.

وی با اشاره به عدم استقلال قوه قضائیه در دوران پیش از انقلاب و فعالیت این قوه تحت نظر نخست وزیر؛ افزود: همین امر سبب می شد که افراد به راحتی در رای دادگاه و تصمیمات قضائی اعمال نظر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به تحولات قوه قضائیه بعد از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه قضائی براساس قانون و شرع مقدس و در نهایت عدالت با متخلفان برخورد و احکام مقتضی را صادر می کند.

وی ادامه داد: آموزش مسائل حقوقی به مردم، بیان فعالیت ها و دستاوردهای قوه قضائیه باید در هفته قوه قضائیه در دستور کار قرار گیرد.

موحد با اشاره به اینکه خدمات صورت گرفته در قوه قضائیه آنگونه که باید به اطلاع مردم نرسیده است، افزود: باید از ظرفیت رسانه ها در این خصوص استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به فعالیت هشت حوزه قضایی بیش از انقلاب در استان کرمان افزود: در حال حاضر ۲۶ حوزه قضایی در سراسر این استان راه اندازی شده و به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی از اجرای قوانین اسلامی، دادرسی عادلانه و تحقق و توسعه عدالت قضایی به عنوان اهداف و رسالت دستگاه قضائیه نام برد و ابراز داشت: رسانه ها در زمینه تبیین خدمات قضایی برای جامعه با دستگاه قضایی همکاری بیشتری داشته باشند.



ارسال نظر


آخرین خبرها