کد خبر: 49020 | زمان مخابره: 14:56:55 - سه شنبه 9 تیر 1394 | بدون نظر | |

ازاردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بارندگی در سطح استان بسیار کم بوده است

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بارندگی در سطح استان بسیار کم و یا اصلا نداشته ایم.

به گزارش نشانه نیوز‌”میترا یاوری”، در خصوص میانگین بارندگی استان کرمان در سال جاری گفت: میانگین بارش زراعی در سال جاری در استان کرمان ۱۲۸٫۴میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه، میزان بارش ها در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی ۱۴۶٫۷ میلیمتر بوده است ضمن آنکه میانگین بلند مدت (طی دوره ۳۰ ساله) از ۱۳ ایستگاه سینوپتیک تا کنون ۱۲۳ میلیمتر است.

این کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان افزود: برای بارش در ماههای آینده بین ۹۰ تا ۱۱۰ درصد میانگین بلند مدت پیش بینی ما در سطح استان خواهد بود ضمن آنکه پیش بینی افزایش دما در ماههای آینده بین ۰٫۵ تا ۱٫۵ درجه نیز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بارندگی در سطح استان بسیار کم و یا اصلا نداشته ایم.

یاوری در خصوص گردو غبار موجود در استان اذعان کرد: منبع این گرد و غبار وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان می باشد که عمدتا از مرزهای شرقی کشور به سمت استان کرمان در حال حرکت می باشند که استان کرمان بویژه شرق و جنوب شرق استان کرمان را درگیر کرده است.

این کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان ادامه داد: این پدیده گرد و غبار باعث کاهش دید افق در برخی از مناطق استان گردید که امروز(سه شنبه) این پدیده را در مناطق شمالی استان بویژه شهرستان انار شاهد می باشیم صمن آنکه دیروز این آلودگی مردم زرند را درگیر کرده بود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها