کد خبر: 49058 | زمان مخابره: 14:41:33 - چهارشنبه 10 تیر 1394 | بدون نظر | |

دادستان سیرجان: تعداد زیادی از پرونده ها مربوط به تصادفات است

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: تعداد زیادی از پرونده ها در کل کشور مربوط به تصادفات است و اگر زیرساخت ها درست شوند و فرهنگ رانندگی صحیح را در کشور نهادینه کنیم شاهد کاهش چشمگیر در پرونده های ورودی به دستگاه قضا خواهیم بود.

به گزارش  نشانه نیوز، مهدی بخشی افزود: دادسرای سیرجان برای تحقیق و تعقیب دارای چهار نفر دادیار و یک نفر بازپرس است و یک نفر از دادیاران نیز امور مربوط به اجرای احکام انقلاب و عمومی، ناظر زندان و امور سرپرستی را انجام می دهد.

وی بیان کرد: بیشتر پرونده های سال ۹۳ مربوط به سرقت و ضرب و جرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه کار در دستگاه قضا دشواری های خاص خود را دارد گفت: از حیث کاری حجم کار بالاست و میزان کاری که در یک روز به قاضی محول می شود بیش از توان یک فرد است و از طرفی توقعات بیش از حد مراجعان نیز مزید بر علت شده است.

دادستان سیرجان ادامه داد: ۱۰ سال کار در دستگاه قضایی در وضعیت فعلی با ۳۰ سال خدمت در ادارات دیگر برابری می کند.

وی تصریح کرد: برای کاهش جرم باید کارهای ریشه ای در کل کشور انجام شود برای مثال اشتغالزایی رابطه مستقیم با کاهش خیلی از جرایم دارد یا چنانچه تمام املاک کشور سنددار شوند، درصد قابل توجهی از اختلافات ملکی در آینده رفع می شود.

بخشی اظهار کرد: سال گذشته ۹ هزار و ۳۰۹ فقره پرونده وارد دادسرای سیرجان شد که بیشتر این پرونده ها مربوط به سرقت و ضرب و جرح بوده است.

وی افزود: در این مدت ۹ هزار و ۹۸۵ فقره پرونده نیز مختومه شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها