کد خبر: 49500 | زمان مخابره: 9:53:31 - پنجشنبه 1 مرداد 1394 | بدون نظر | |

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان از راه اندازی و احیاء ۵۸ رشته جدید در این دانشگاه خبر داد

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان از راه اندازی و احیاء ۵۸ رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسین رشیدی نژاد رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان در گفت و گو با نشانه نیوز گفت: با پیگیری های بعمل آمده جمعاً ۵۵ رشته جدید یا احیاء شده به مجموعه رشته های کارشناسی دانشگاه پیام نور استان کرمان افزوده شده است .

وی افزود:این رشته ها  در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۴ و همچنین پذیرش بدون آزمون امسال درج شده و پذیرش دانشجو خواهند داشت .

رشیدی نژاد  ضمن تأکید به اهتمام دانشگاه پیام نور استان به افزایش و توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی ، از تصویب ۳ رشته کارشناسی ارشد در شورای گسترش وزارت علوم خبر داد و افزود: همچنین ۵ رشته کارشناسی ارشد دیگر به همراه یک رشته دکتری نیز مراحل نهایی تصویب را در وزارت علوم طی نموده و ابراز امیدواری کرد بتوان با تسریع در سیر مراحل اداری معمول این رشته ها را نیز در دفترچه انتخاب رشته سال ۱۳۹۴ اضافه نمود .

دکتر رشیدی نژاد با بیان افتخار اخیر بدست آمده توسط دانشگاه پیام نور کسب رتبه اول کیفیت آموزشی در بین دانشگاههای کشوربه برخی از ویژگی های ممتاز بزرگ ترین دانشگاه دولتی اشاره کرد :بومی گزینی دانشجو، برخورداری از آموزش های نیمه حضوری و الکترونیکی، کتب و منابع درسی استاندارد و جامع، محتوا محور بودن و الزام به فراگیری تمامی سرفصل ها و محتوای آموزشی دروس،ارزشیابی متمرکز و یکسان از طریق برگزاری امتحانات متمرکز و استاندارد پایان ترم، تسهیل در مهمان و انتقال دانشجویان در شبکه وسیع مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در سطح کشور، امکان انتخاب محل آزمون توسط دانشجو در پایان ترم، امکان تحصیل همزمان در دو رشته در این دانشگاه.

وی همچنین با بیان اینکه برخی به غلط تصور می کنند برگزاری کلا س های عملی در این دانشگاه کمرنگ می باشد ، اظهار کردند :در سیستم آموزشی این دانشگاه کلیه دروس عملی مشابه سایر دانشگاهها برگزار و دانشجو نیز موظف به حضور کامل در جلسات این کلاس ها می باشد و به همین مبنا مدیریت دانشگاه پیام نور استان نیز اهتمام جدی به تجهیز و راه اندازی کارگاهها و آزمایشگاههای مورد نیاز رشته ها در مراکز و واحدهای این استان دارد .

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: در ادامه همین فعالیت ها اخیراً یک کارگاه ویژه رشته های فنی و مهندسی در مرکز کرمان تجهیز کامل شده و از نیمسال اول ۹۵-۹۴ آماده سرویس دهی به دانشجویان می باشد . دو کارگاه دیگر نیز مراحل نهایی عمرانی را طی نموده و در آینده نزدیک با تجهیزات کامل در اختیار این بخش قرار خواهد گرفت .



ارسال نظر


آخرین خبرها