کد خبر: 49503 | زمان مخابره: 12:58:03 - پنجشنبه 1 مرداد 1394 | بدون نظر | |

مدیرکل ارشاد کرمان: آماده همکاری برای تاسیس موزه مفاخر استان هستیم

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برای تاسیس موزه مفاخر استان کرمان در باغ فتح آباد آماده همکاری هستیم.

 به گزارش نشانه نیوز، فرشید فلاح  افزود: اکنون وسایل مفاخری همچون باستانی پاریزی و هوشنگ مرادی کرمانی و همچنین گنجینه های ارزشمندی از مفاخر ایران چون سهراب سپهری در دسترس داریم و می توانیم برای این موزه آماده کنیم.

وی تصریح کرد: می خواهیم این موزه به صورت حجره حجره باشد و در هر حجره یک مجسمه از مفاخر و آثار به جای مانده از آنان قرار داده شود.

فلاح بیان کرد: بایستی آثار مکتوب مفاخر استان به همراه یک سیستم رایانه برای جستجوی آثار آنها در حجره ها وجود داشته باشد.

وی بابیان اینکه تاسیس این موزه هزینه بر است و اداره کل ارشاد اسلامی استان به تنهایی نمی تواند هزینه آن را تامین کند،گفت: این اداره کل آمادگی دارد با ارائه طرح موزه، وسایل و آثار مفاخر را نیز در اختیار بگذارد.

حسین سرایداری مدیر عامل بنیاد عمران و موقوفات استان کرمان پیش از این گفته بود: اگر از آثار و مفاخر استان کرمان به دست ما برسد سعی می کنیم یک گالری دایمی در باغ فتح آباد راه اندازی کنیم و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم که در این زمینه به ما کمک کند.

کلنگ مرمت باغ فتح آباد (بیگلربیگی) کرمان به عنوان اثری از دوران قاجار و از یادگارهای فضلعلی خان بیگلربیگی، در فروردین سال ۹۳ به دست استاندار کرمان به زمین زده شد.

این باغ که به گواه تاریخدانان، الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان است، در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و جزو موقوفات رستم خان امیری یکی از بازماندگان فضلعلی خان بیگلربیگی محسوب می شود و با مرمت آن، امروز به جاذبه گردشگری کرمان تبدیل شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها