کد خبر: 49523 | زمان مخابره: 14:30:33 - شنبه 3 مرداد 1394 | بدون نظر | |

همایش کرمان‌شناسی ۷ مرداد ماه در کوهبنان کلید می‌خورد

همایش کرمان‌شناسی ۷ مرداد ماه در کوهبنان کلید می‌خورد
فرماندار کوهبنان گفت: همایش کرمان‌شناسی که به همت استانداری و سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان کرمان برنامه‌ریزی شده است، ۷ مرداد ماه در کوهبنان کلید می‌خورد.

به گزارش  نشانه نیوز،  محمدرضا مهدلو  در سومین جلسه هماهنگی برگزاری همایش کوهبنان‌شناسی اظهار داشت: وجود علما، عرفا، شعرا، مشاهیر و بزرگان حوزوی و دانشگاهی در گذشته و حال سبب شده است که کوهبنان همواره مهد توجه اندیشمندان باشد و بسیاری از بزرگان برای کسب علم و معرفت خود را به این دیار برسانند.

وی ادامه داد: وجود مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید، مقبره ۷۲ عارف خفته در خاک کوهبنان، آرامگاه محمدشهید کوهبنانی، آرامگاه برهان‌الدین کوهبنانی و … گویای این حقیقت است که در همه اعصار این شهرستان محل رفت و آمد بزرگان بوده است.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: آب و هوای مناسب در کنار جاذبه‌های تاریخی، سیاحتی، زیارتی، طبیعی و مذهبی همچنین حاکم بودن جو مذهبی و فرهنگی بر این خطه موجب شده که عرفا و علمای به‌نامی در این خط رشد و نمو کنند و امروز هم حضرت آیت‌الله جعفری از اهالی کوهبنان به‌عنوان امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان بر بلندای فرهنگ کرمان قرار دارد.

مهدلو یادآور شد: همایش کرمان‌شناسی (کرمان‌شناخت) که به همت استانداری و سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان کرمان برنامه‌ریزی شده است هفتم مرداد ماه در کوهبنان کلید می‌خورد که در این همایش استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان، روسای سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور و استان، جمعی از مدیران کل و معاونین استاندار در محل تالار اجتماعات ارشاد اسلامی کوهبنان گردهم می‌آیند.

وی ابراز داشت: با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده حدود ۵۰۰ نفر در این همایش شرکت می‌کنند که از چهره‌های نخبه دانشگاهی، ادیبان، شاعران و هنرمندانی هستند که آثاری در مورد شهرستان کوهبنان ارائه کرده‌اند.



ارسال نظر


آخرین خبرها