کد خبر: 49564 | زمان مخابره: 15:06:03 - یکشنبه 4 مرداد 1394 | بدون نظر | |

دعوت از ۱۰۰ سفیر از کشورهای مختلف برای حضور در جشنواره کرمان

دبیر جشنواره فرهنگی، اقتصادی کرمان گفت: ۱۰۰ سفیر از کشورهای مختلف برای حضور در جشنواره کرمان که از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود, دعوت شده‌اند.

به گزارش  نشانه نیوز،  یاسر سلیمانی  در نشست خبری به تبیین برنامه‌های جشنواره  فرهنگی، اقتصادی کرمان که از ۱۶  مرداد به مدت یک هفته در برج میلاد برگزار می‌شود، پرداخت.

دبیر جشنواره ی فرهنگی، اقتصادی کرمان اظهار داشت: بحث هفته کرمان در اوایل بهمن ماه مطرح شد و این امر در راستای برنامه  شهرداری تهران در جهت معرفی فرهنگ‌های شهرستان‌ها است و تلاش ما در این جشنواره حول دو محور قرار دارد.

وی در توضیح این دو محور گفت: نخست اینکه کرمان ثروتمندترین استان کشور از لحاظ کشاورزی است و دوم آن که این استان از لحاظ منابع انسانی نیز بسیار غنی است به گونه‌ای که می‌توان گفت کرمانی‌ها کشور را اداره می‌کنند.

سلیمانی با بیان اینکه در کارگروه‌های جشنواره از بهترین افراد دعوت به همکاری کرده‌اند، افزود: در هر کمیته افراد متخصص و شایسته برگزیده شده است، برای مثال رستمی در کمیته علمی و پیروز ارجمند در کمیته هنر حضور دارند.

وی گفت: استان کرمان الگویی را از جشنواره معرفی کرد که تمامی ظرفیت‌های این استان اعم از منابع طبیعی و فرهنگی معرفی شود، این جشنواره بالغ بر ۲۰۰ غرفه در فضایی قریب به ۷۰۰۰ متر به‌صورت نمایشگاهی برگزار می‌شود که ۱۵۰ غرفه به امور فرهنگی و اجتماعی کرمان اختصاص  دارد و در این مدت ۱۶ تا ۱۷ سمینار برگزار می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: در حالی که سایر استان‌ها فقط  مراسم افتتاحیه و اختتامیه داشتند، ۱۰۰ سفیر از کشورهای مختلف به‌وسیله  کارت‌های دعوت ترجمه شده به زبان همان کشورها و سوغات‌هایی از استان کرمان، برای حضور در این جشنواره دعوت شده‌اند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد مرکبات کشور در استان کرمان تولید می‌شود، اما این امر به خوبی شناخته شده نیست، سعی ما بر این است با این جشنواره استان‌مان را به خوبی معرفی کنیم و نتیجه این تلاش را در تقویت حوزه گردشگری شاهد باشیم.

دبیر جشنواره ی فرهنگی، اقتصادی یادآور شد: بعد از عید نوروز بالغ بر ۱۵۰ جلسه با استانداری و فرمانداری‌ها برگزار شده است و برای کم نشدن ظرفیت ها به ۱۸ شهرستان به صورت اختصاصی سفر کردیم و تمام پروژه‌هایی را که به سرمایه‌گذاری نیاز دارند، جمع‌آوری کردیم.

سلیمانی با بیان این که در تاریخ ۲۲ مردادماه، ۱۴ کارگروه که هر کدام به مدت سه ساعت به بیان طرح‌های‌ خود می‌پردازند, افزود: مخاطبان این کارگروه‌ها افراد عادی نیستند، بلکه ما ۱۲۰۰ شرکت را برای حضور در این برنامه دعوت کردیم، همچنین در حوزه بورس ۷۰۰ شرکت حضور دارند.

وی تصریح کرد: سه شبکه  ملی برنامه‌های جشنواره را پوشش می‌دهند و ما در پی آن هستیم تا افتتاحیه  با شکوه جشنواره از طریق استودیو مستقر در برج میلاد به‌صورت زنده پخش شود، این در حالی است که سایر استان ها حتی یک دقیقه برنامه‌هایشان از رسانه ملی پخش نشد.

سلیمانی گفت: تمام تلاش‌مان برای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن مراسم افتتاحیه است و سخنران این مراسم  جهانگیری، معاون ریاست جمهوری است.

وی خاطر نشان کرد: تمدن هلیل با توجه به کاوش‌های صورت گرفته تاریخ را متحول می کند و مجیدزاده که جزء سه باستان‌شناس مطرح دنیا هستند، در این جشنواره حضور دارد.

سلیمانی از حامیان مالی این جشنواره که بانک گردشگری و موسسه مالی و اعتباری نور هستند، تشکر کرد و گفت: بانک گردشگری و گروه مالی گردشگری حامی اول و موسسه  مالی و اعتباری نور حامی دوم مالی جشنواره هستند.

همچنین مشاور عالی هنری جشنواره تصریح کرد: این جشنواره بستری است که توسط مسئولان فراهم شده است تا بخش خصوصی بتواند بعد از برگزاری از نتایج آن بهره‌مند شوند.

یزدان‌پناه افزود: حدود یک ماه است که در این پروژه فعالیت داریم و سعی شده است هویت بصری این جشنواره به زیبایی بیانگر باشد و تمام تبلیغات، تندیس‌ها، صحنه‌آرایی از هویت بصری مشخصی تبعیت می‌کند تا جشنواره ی اقتصادی، فرهنگی کرمان در ذهن هر بیننده با دیدن این نشان مشخص، تداعی شود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها