کد خبر: 49575 | زمان مخابره: 14:55:20 - دوشنبه 5 مرداد 1394 | بدون نظر | |

تامین آب شرب روستاها، اولویت اصلی شورای برنامه ریزی باشد

دکتر پورابراهیمی با تاکید بر تکمیل پروژه های آبرسانی در روستاها، گفت: تامین آب شرب روستاها، اولویت اصلی شورای برنامه ریزی باشد.

به گزارش  نشانه نیوز، دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس صبح امروز در جلسه کمیته حفاظت از آب شهرستان کرمان در فرمانداری کرمان با اشاره به کمبود آب در استان و همچنین خشکسالی های اخیر، گفت: امسال اعتبارات ویژه ای برای تامین آب شرب روستاهای استان از محل ماده ۱۸۰ مربوط به نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده است.

عضو شورای برنامه ریزی استان کرمان تسریع در تکمیل پروژه های آبرسانی به روستاها را خواستار شد، تاکید کرد: تامین آب شرب روستاها، اولویت اصلی شورای برنامه ریزی باشد.

وی تصریح کرد: تامین زیرساخت ها در روستاها ضمن جلوگیری از مهاجرت ، کمک در عدم افزایش بی رویه حاشیه نشینی در اطراف شهرها نیز هست.

پورابراهیمی در ارتباط با دستور کار جلسه مبنی بر بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه های شهرستان کرمان با بیان اینکه تشکیل جلسه در این خصوص و هرگونه اقدام مقتضی از ادامه ساخت و ساز در حریم رودخانه جلوگیری می کند، گفت: بستر رودخانه به هر دلیلی با مجوز و یا بی مجوز محل ساخت و ساز نیست و خلاف قانون است.

وی با اشاره به اینکه چهرچوب قانون و رعایت ضوابط قانونی برای نمایندگان مجلس ملاک تصمیم گیری است، افزود: جان مردم در این محدوده در خطر است و اگر همانند اتفاقات اخیر در شمال کشور ، در کرمان هم سیلی بوجود بیاید، آنوقت چه نهادی جوابگو است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از هر گونه اقدام برای پیشگیری در ساخت و ساز و تخریب املاک ساخته شده در حریم رودخانه ها حمایت می کنیم، خاطر نشان کرد: البته نحوه برخورد با کسانی که بامجوز دهیاری ساختمان سازی کردند با کسانی که بدون مجوز و خلاف قانون ساخت و ساز کردند متفاوت است و باید برای کسانی که مجوز داشتند فکر دیگری شود و یا حداقل در جای دیگری زمین برای احداث ساختمان داده شود.

در این جلسه توحیدی فرماندار کرمان نیز با اشاره به اینکه حریم رودخانه ها محل ساختمان سازی نیست بر رفع انسداد رودخانه ها از هرگونه مانع موجود از جمله ساختمان تاکید کرد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها