کد خبر: 49588 | زمان مخابره: 15:01:42 - دوشنبه 5 مرداد 1394 | بدون نظر | |

کشف اشیای عتیقه ۵۰۰۰ ساله در عملیات پلیس کرمان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کشف ۹ شی عتیقه با قدمت بین هزار تا ۵ هزار سال و ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در عملیات روز گذشته این پلیس خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوزر، سرهنگ”یدالله حسن پور”در  جمع خبرنگاران در تشریح این خبر، تعداد اشیا عتیقه کشف شده را ۹ شی ذکر کرد و گفت: پلیس در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانست در اقدامی اطلاعاتی این اشیاء عتیقه را کشف و ضبط کند.

وی به قدمت اشیا کشف شده نیز اشاره کرد و افزود: بنا به اعلام کارشناسان میراث فرهنگی این اشیا بین هزار تا ۵ هزار سال قدمت دارند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: محل کشف اشیا عتیقه شهرستان جیرفت بوده است و ماموران این پلیس در عملیاتی حساب شده از دو قاچاقچی که قصد حراج اموال ملی و فروش آن به افراد سودجو را داشتند، کشف کرد.

وی ادامه داد: این ۹ شیء شامل یک ظرف سفالی منقوش، یک مفرغ فلزی به شکل جام، یک قاشق از جنس شیشه، یک سکه نقره منقوش به آیات قرآن و پنج مهره شفاف و غیر شفاف است.

حسن پور ارزش ریالی این اشیاء را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال دانست و گفت: این اموال آثار باستانی و میراث ملی ایران است و پلیس نخواهد گذاشت تا در اختیار قاچاقچیان و افراد سودجو قرار گیرد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها