کد خبر: 49590 | زمان مخابره: 15:03:35 - دوشنبه 5 مرداد 1394 | بدون نظر | |

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در ایران وجود دارد.

خبرگزاری فارس: 2 میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد

به گزارش نشانه نیوز، اطهره نژادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بحث اصلی کشورمان شیوه و نوع نگاه به برنامه‌ریزی است، اظهار داشت: این برنامه‌ریزی‌ها باید در جهت توسعه پایدار باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه امور خانواده نگرانی‌هایی جدی برای زنان سرپرست خانوار وجود دارد‌، عنوان کرد: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشورمان وجود دارد و ۱۹ میلیون زن خانه‌دار داریم که هر لحظه ممکن است به زن سرپرست خانواده تبدیل شوند.

وی ادامه داد: نباید صبر کنیم به شمار زنان سرپرست خانوار افزوده شود و بعد برنامه‌ریزی کنیم، بلکه برنامه‌ریزی باید پیش‌گیرانه باشد.

نژادی تصریح کرد: در حوزه مسائل اجتماعی زنان آسیب‌پذیر هستند، خانواده‌های زندانیان و معدومین در معرض بیشتر این آسیب‌ها قرار دارند و انجمن‌هایی برای رسیدگی به زنان آسیب‌دیده تشکیل و در این راستا کمک باشد.

وی با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده مسئله مهمی در کشور ماست و باید برای آن فکر اساسی شود، اضافه کرد: با حضور شمار زیادی دانشجو و سپس فارغ‌التحصیل، ‌خیل عظیمی از جوانان تحصیل‌کرده و بیکار در کشور ایجاد شده و از طرفی پیکره سنگین دولت باید سبک شود.

نژادی گفت: بخش خصوصی نیز ظرفیت پذیرش این همه نیرو را ندارد، اگر قرار است کاری برای این نیروها انجام نشود، چرا این همه سرمایه را خرج کنیم.

وی بیان کرد: مردی که قرار است دو شیفت کار کند، نقش پدری و همسری خود را نمی‌تواند به خوبی ایفا کند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه در حوزه معاونت ریاست جمهوری اطلسی از وضعیت زنان و دختران هر استان تهیه کردیم، تصریح کرد:  اما جامعه رو به تغییرات پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: باید فرزندان را ترغیب کنیم در شهرستان‌های خود و براساس نیازهایی که ما را به سمت پایداری می‌برد، تحصیل کنند.

نژادی خاطر‌نشان کرد: دستگاه‌های مختلف باید برنامه‌ها را کنار هم بگذارند و یک هدف اصلی را مشخص کنند، اگر بنیان خانواده محکم نباشد هزینه آسیب‌هایی که بعدا خواهیم پرداخت زیاد خواهد بود.

وی گفت: در حوزه معاونت ریاست جمهوری دو راهبرد تحکیم بنیان خانواده و مشارکت اقتصادی زنان مدنظر است.

نژادی عنوان کرد: زنان نقش چندگانه‌ای دارند، نقش مادری و همسری باید به درستی ایفا شود و سنت‌ها و هنجارها باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه پایدار از اینکه نگاهمان به سرمایه انسانی باشد باید بیرون بیاییم، تصریح کرد: باید نگاه نسبت به سرمایه اجتماعی تقویت شود.

نژادی اذعان کرد: سرمایه اجتماعی در شهرستان رفسنجان سابقه طولانی دارد، نقش خیران و سابقه طولانی آنها در کار خیر بر کسی پوشیده نیست، باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهر که به قم ثانی معروف است، کمک کرد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها