کد خبر: 49596 | زمان مخابره: 15:07:41 - دوشنبه 5 مرداد 1394 | بدون نظر | |

محکومان مهریه دیگر بازداشت نمی‎شوند

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: تاکنون اگر کسی محکوم به پرداخت مال می‎شد تا هنگام پرداخت بدهی خود در بازداشت به سر می‎برد، اما این قانون تغییر کرده است و محکومان مهریه و مالی دیگر بازداشت نمی‎شوند.

   به گزارش  نشانه نیوز،  محمد محقق اظهار داشت: به موجب قانون نحوه اجرای محکومیت‎های مالی مصوب ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۳ که در روزنامه رسمی ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۴ با نشر و اصلاح بعضی قوانین قدیم محکومان مالی را در صورتی که ۳۰ روز پس از ابلاغ اجرایی صورت تمام اموال خود را به همراه دادخواست اعسار به دادگاه تقدیم کنند، بازداشت نمی‎کند، مگر اینکه دادخواست اعسار وی به موجب حکم دادگاه رد شود.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد با اشاره به تبصره ماده سه قانون بیان کرد: هدف از اجرای قانون این است که زندان‎ها از وجود محکومان مالی خالی شود و دیگر شاهد بازداشت آنان نباشیم.

محقق تصریح کرد: مردم باید در معاملات و قراردادهای تجاری خود ابتدا تضمین کافی از طرف مقابل اخذ کنند و سپس اموال خود را در اختیار طرف قرار دهند.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: توصیه می‎شود با توجه به وضعیت مالی مرد مهریه‎های متناسب تعیین شود، زیرا اکثریت قریب به اتفاق مردان قادر به پرداخت مهریه‎های سنگین و سرسام‌آور نیستند.

وی بیان داشت: در صورتی که مرد قصد داشته باشد که دارایی خود را کتمان کند، طبق قانون انتقال اموال به شخص دیگری فرد می‎تواند، تحت تعقیب کیفری قرار گیرد و محکوم به حبس شود.

محقق خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست سال‌جاری ۷۵ نفر محکوم مالی این شهرستان به زندان معرفی شده اند که ۲۵ نفر از این تعداد محکوم به پرداخت مهریه شده‎اند.



ارسال نظر


آخرین خبرها