کد خبر: 49625 | زمان مخابره: 14:39:51 - چهارشنبه 7 مرداد 1394 | بدون نظر | |

شغل‌های آبرومند زیادی در استان نیاز است اما مفعول مانده‌اند/راه‌اندازی مرکز نوآوری شتاب علمی در کرمان

عاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان گفت: نیاز به شغل‌های آبرومند زیادی در استان و سراسر کشور وجود دارد که مفعول مانده‌اند اما تحصیل‌کرده‌ها با نداشتن مهارت بیکار هستند.

به گزارش  نشانه نیوز، دکتر “نصرالله گرامی” پیش از ظهر امروز چهارشنبه هفتم امرداد ۹۴ در اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی ویژه هنرجویان کاردانش که به میزبانی استان کرمان برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه در ادوار گذشته ضربه‌ای که به جامعه ما وارد شد ناشی از نگاه پدر و مادرها به مدرک‌گرایی صرف بود.

وی افزود: از سال ۹۰ تاکنون در استان کرمان هیچ گونه استخدامی انجام نشده است و در همان سال نیز ۲۰ هزار نفر در آزمون استخدامی شرکت کرده و ۷۰۰ نفر پذیرفته شدند در حالیکه هر ساله افراد زیادی از دانشگاه‌های استان فارغ‌التحصیل می‌شوند که به دلیل عدم مهارت بیکار می‌مانند.

گرامی بیان کرد: والدین باید اجازه دهند علاقه و استعداد فرزندشان ملاک انتخاب رشته آنها باشد نه مدرک‌گرایی، شغل‌های آبرومند زیادی در استان و سراسر کشور نیاز است که مفعول مانده‌اند اما تحصیل‌کرده‌هایی با نداشتن مهارت بیکار هستند بنابراین تاکید ما بر نهادینه شدن فرهنگ اخذ مهارت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان اظهار کرد: خوشبختانه دو هفته قبل اقدامات مرکز نوآوری شتاب علمی در کرمان انجام شد و قرار است این مرکز از دانش‌آموزان و دانشجویان دارای ایده و ابتکار حمایت کند.

وی گفت: آموزش و پرورش از همان ابتدا باید فرهنگ کارآفرینی را بین دانش‌آموزان نهادینه کند در حالیکه گاهی خود معلمین هم راه را اشتباه نشان دانش‌آموزانموزان می‌دهند.

گرامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت فعلا مجوزی برای استخدام ندارد و نباید امیدواری برای پشت میزنشینی وجود داشته باشد بلکه باید همه به فکر کار در بخش خصوصی و کارآفرینی باشند.



ارسال نظر


آخرین خبرها