کد خبر: 49631 | زمان مخابره: 14:43:51 - چهارشنبه 7 مرداد 1394 | بدون نظر | |

آغاز کشت زعفران به عنوان محصول جایگزین در ریگان

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: کشت زعفران به عنوان محصول جایگزین در شهرستان ریگان از امسال آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز کشت زعفران به عنوان محصول جایگزین در ریگان

به گزارش نشانه نیوز، پیمان جلالی  با بیان اینکه برداشت انجیر و انگور یاقوتی در مناطق سردسیری شهرستان ریگان آغاز شده است، اظهار داشت: کار برداشت میوه بهشتی انجیر از سطح ۱۰ هکتار از باغ‌های انجیر شهرستان ریگان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود، امسال افزایش ۲۰ درصدی محصول را در این مناطق داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی در مناطق عشایری این محصول امسال نسبت به سال گذشته از افزایش خوبی برخوردار است و در مناطق عشایری شهرستان ریگان محصولاتی که با شرایط منطقه ساز و کاری داشته باشند، کشت می‌شود و در این رابطه به کشاورزان آموزش ترویج داده شده است.

جلالی یادآور شد: چند سالی است به دلیل آموزش‌های لازم به کشاورزان این مناطق، محصول انجیر در شهرستان ریگان از رونق ویژه‌ای برخوردار است و به زودی کشت زعفران که به آب کمتری نیاز دارد در این مناطق کشت و کشاورزان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان تک محصولی است، درصد آن هستیم که کشت دیگر محصولات را در شهرستان رونق دهیم و کشاورزان به کشت محصولات دیگر روی آوردند.

جلالی به برداشت انگور یاقوتی از مزارع الگویی شهرستان ریگان اشاره کرد و افزود برداشت: محصول از پنچ هکتار مزارع الگویی آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و کشاورزان این مناطق به دلیل کیفیت محصول، آنها را به دیگر شهرستان‌های استان ارسال می‌کنند.

به گزارش فارس، شهرستان ریگان کشاورزی‌اش تک محصولی و بر پایه خرما است، اما این شهرستان یکی از قطب‌های تولید انجیر در شرق استان کرمان محسوب می‌شود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها