کد خبر: 49638 | زمان مخابره: 14:49:03 - چهارشنبه 7 مرداد 1394 | بدون نظر | |

وضعیت اداره شرکت‌های مجموعه بازنشستگی فولاد مطلوب نیست

نماینده مردم کرمان در مجلس جزئیات جلسه اضطراری با وزرا و نائب رئیس اول مجلس برای تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور را تشریح کرد.

به گزارش  نشانه نیوز،  محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جزئیات جلسه اضطراری روز گذشته تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور، اظهار داشت: این جلسه با پی‌گیری‌های جدی نمایندگان مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصد و دارایی، قائم مقام وزیر رفاه، معاون سازمان مدیریت برنامه‌ریزی رئیس جمهور، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت فولاد، نماینده تشکل‌های کارگری و تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت اضطراری تشکیل شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع اختصاص هزار میلیارد تومان منابع دولتی از محل بودجه سال ۹۴ و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به صندوق فولاد مورد بحث قرار گرفت، افزود: در این جلسه اعلام شد که بدلیل شرایط نامناسبی که برای عدم فروش سهام شرکت‌های دولتی در ۴ ماهه اول سال وجود داشته عملا موضوع اختصاص منابع از جدول ۱۸ امکان پذیر نیست.

پورابراهیمی تصریح کرد: دولت باید از منابعی خارج از جدول شماره ۱۸ نسبت به تامین حقوق بازنشستگان صنعت فولاد تامین اعتبار کند.

وی در این جلسه با انتقاد شدید از ناکارآمدی عملکرد وزارت رفاه در اداره صندوق، در ارائه گزارشی به حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس اول مجلس، تشریح کرد: در سال گذشته در تذکرات مکرر در صحن علنی مجلس و مطرح کردن سوال و استیضاح وزیر رفاه، کمیسیون اقتصادی مجلس مسئول تهیه گزارش در مورد عملکرد اقتصادی صندوق فولاد کشور شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خلاصه گزارش تهیه شده توسط اینجانب بعنوان نماینده کمیسیون برای تهیه گزارش حاکی از این است که وضعیت تاسف باری در اداره شرکت‌های مجموعه بازنشستگی فولاد است که با کمترین نرخ بازده اداره می‌شوند.

وی عنوان کرد: در همین دوهفته قبل در وزارت رفاه فردی را که مسئول سیاست‌های هسته‌ای دولت‌های قبل بود بعنوان مدیر عامل بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور منصوب شد که نمونه این ناکارآمدی است حال سوال بنده این است که این فرد چه تخصصی در حوزه اقتصادی کشور دارد؟ مدیریت چند شرکت اقتصادی کشور را عهده دار بوده است؟ با الفبای اقتصادی آشنا است؟

پورابراهیمی گفت: اقدامات غیر تخصصی وزارت رفاه در صندوق فولاد کشور منجر به این اتفاقات شده است و در خواست ما از اعضای جلسه در کنار تامین حداقل هزار میلیارد ریال برای تامین حقوق بازنشستگان اصلاح ساختار اقتصادی شرکت‌های بزرگ اقتصادی است که بتوان در کنار کارهای مقطعی مشکل اساسی بازنشستگان را برای یک برنامه میان مدت و بلند مدت حل کنیم.

در این جلسه ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس ضمن تایید پیشنهادات و گزارش پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور دستور تشکیل کارگروهی تخصصی برای نحوه مدیریت شرکت های متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد را داد.

همچنین مقرر شد گزارش تخصصی کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص توسط  پورابراهیمی به کارگروه ویژه ارائه شود.

در این جلسه بر پرداخت مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد و به روز کردن حقوق آنها تا پایان شهریور تاکید شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها