کد خبر: 49658 | زمان مخابره: 14:43:36 - شنبه 10 مرداد 1394 | بدون نظر | |

جمهوری اسلامی نگاه ملی و اعتقادی به مناسبت ها دارد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی علاوه بر نگاه ملی، نگاهی اعتقادی به آیین هاو مناسبت های ملی مذهبی دارد.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی صدفی روز شنبه در نشست این شورا افزود: یکی از امتیازات فرهنگ شیعه این است که در کنار عقلانیت، احساس شور و عاطفه هم وجود دارد.

وی اظهار کرد: مناسبت هایی که ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم، نشات گرفته از مبانی دینی و اعتقادی است.

وی به کارکردهای برگزاری آیین و مناسبات ملی و مذهبی اشاره و اظهار کرد: تقویت نمایش قدرت معنوی نظام، تقویت پیوند بین مردم و نظام، افزایش وجاهت و اعتبار نظام، تقویت وحدت کلمه و وفاق ملی از جمله این کارکردها است.

وی به دیگر کارکردهای مناسبت ها اشاره و افزود: دفع تهدیدات دشمن، ناامیدی دشمنان نظام و ملت با حضور مردم در صحنه راهپیمای ها و تجمعات و البته بر هم زدن معادلات دشمن در ابعاد مختلف از دیگر مظاهر این کارکردها است.

صدفی ادامه داد: تحکیم ارکان اصلی انقلاب اسلامی از جمله جایگاه رفیع ولایت در جامعه که مردم با حضور در اجتماعات پیوند قلبی خودشان با ولایت را نشان می دهند،دیگر کارکرد مناسبت ها است.

صدفی اتخاذ تدابیر، سیاست ها و تنظیم تقویم مناسبت های سالیانه، هماهنگی و جلب مشارکت نهاد ها، سازمان ها و دستگاهای اجرایی را از چمله وظایف شورای هماهنگی تبلیغات عنوان کرد.

وی افزود: سازماندهی و مدیریت برگزاری آیین ها، تشکیل ستادهای برگزاری، انجام فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی، کاربردی و راهبردی در موضوعات مختلف، اعلان مواضع نظام در موقعیت ها و شرایط ویژه با برگزاری راهپیمای مثل روز قدس و سایر تجمعات از دیگر وظایف شورا است.

۱۲ مرداد سالرزو تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۹ است.



ارسال نظر


آخرین خبرها