کد خبر: 50554 | زمان مخابره: 15:15:33 - دوشنبه 9 شهریور 1394 | بدون نظر | |

معابر شهر کرمان از هفته‌ آینده آسفالت می‌‌شود

سرپرست شهرداری کرمان گفت: تا هفته‌ آینده ۴۰۰۰ تن قیر تامین و آسفالت معابر مختلف شهر کرمان براساس اولویت آغاز خواهد شد.

به گزارش  نشانه نیوز، نشست شورای شهر کرمان شامگاه شنبه با حضور اعضای شورای شهر و سرپرست فعلی شهرداری کرمان برگزار شد و سرپرست شهرداری در نشست عمومی شورای شهر به ارائه گزارش پرداخت.

علی بابایی در ارایه‌ گزارشی از اقدامات اخیر شهرداری کرمان به شورای اسلامی شهر، با بیان این‌که روسفیدی شهردار به سیاه کردن خیابان‌هاست، گفت: از روزهای اولی که به‌عنوان سرپرست شهرداری معرفی شدم، آسفالت معابر شهر کرمان یکی از دغدغه‌هایم بود.

وی افزود: برای آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، قیر یکی از مهم‌ترین نیازهاست که ۴۰۰ تن قیر، ذخیره‌ی شهرداری بود و با رایزنی در حال گرفتن تسهیلات از بانک ملت برای خرید ۳۰۰۰ تن قیر هستیم؛ ضمن این‌که ۱۰۰۰ تن قیر هم قرار است از سوی شرکت «محمدیان» به شهرداری کرمان تحویل داده شود که در مجموع با تامین ۴۰۰۰ تن قیر، نیاز اولیه‌ی شهرداری به قیر برای آسفالت معابر شهر تامین می‌شود.

بابایی ادامه داد: از شنبه‌ هفته‌ آینده کار آسفالت معابر شهر کرمان براساس اولویت آغاز می‌شود؛ ضمن این‌که آسفالت معابر از طریق فاینانس داخلی تا سقف ۲۰ میلیارد تومان هم، در دستور کار و در حال پی‌گیری است.

سرپرست شهرداری کرمان بیان کرد: دو شرکت «محمدیان» و «کرمان‌پتک» نیز متقاضی هستند تا معابر شهر کرمان را تا سقف ۵۰ میلیارد تومان با سود معقول با بازپرداخت پنج‌ساله آسفالت کنند.

بابایی هم‌چنین به هماهنگی با شرکت‌های برق، آب، گاز و مخابرات اشاره کرد و گفت: برای آسفالت معابر، از شرکت‌های حفار نیز استعلام شده تا از دوباره‌کاری پرهیز شود.

سرپرست شهرداری کرمان پرداخت حقوق پرسنل اعم از رسمی و قراردادی را نیز یکی از ضروریت‌ها دانست و گفت: در این خصوص نیز تلاش شد تا حقوق تمام پرسنل و کارگران شرکت‌های پیمان‌کار پرداخت شود.

ادامه‌ فعالیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری

بابایی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد ادامه‌ فعالیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری گفت: هشت پروژه‌ سرمایه‌‌گذاری در حال مذاکره داشتیم که باید به نتیجه می‌رسیدند.

وی افزود: اجرای فاز دوم «صاروج پارس» یکی از این پروژه‌ها بود که نیاز به دو تملک داشت و مشکلی هم با میراث فرهنگی داشتند که مشکلات حل و کارگاه این پروژه تجهیز شد و اکنون کار در حال انجام است.

سرپرست شهرداری کرمان به پروژه‌ «بام کرمان» هم اشاره کرد و گفت: موضوع اصلی در «بام کرمان» گرفتن سند زمین «بام کرمان» به نام شهرداری کرمان بود که این مهم با کمک و حمایت استاندار کرمان در حال انجام است و به‌زودی با حضور دکتر «جوادی» مدیرعامل مؤسسه‌ی مالی و اعتباری عسکریه به‌عنوان سرمایه‌گذار، کلنگ «ام کرمان» زده خواهد شد و هم‌زمان ساخت جاده‌ دست‌رسی به «بام کرمان» و تله‌کابین هم آغاز می‌شود.

بابایی در مورد تله‌کابین پردیسان قائم کرمان هم گفت: ستون‌های تله‌کابین در حال ساخت و کابین‌ها نیز خریداری شده و در حال حمل به کرمان هستند.

وی افزود: موضوع اجرای تراموای بی‌سیم نیز از سوی سرمایه‌گذاری پیش‌نهاد شده بود که مذاکرات اولیه در این رابطه انجام شده و کار در حال پی‌گیری است.

سرپرست شهرداری کرمان از انجام مطالعات جامع در مورد سرویس‌های بهداشتی شهر کرمان خبر داد و بیان کرد: سرمایه‌گذاری ورود کرده و حاضر است در ازای استفاده از تبلیغات شهری پل‌ها و دکه‌های پارک‌های شهر، سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز شهر کرمان را بسازد.

بابایی افزود: شرکت «جهاد نصر» هم قرار است در قبال تهاتر با پروانه‌ی ساختمان، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در پارک جنگلی «شهید باهنر» هزینه کند تا این پارک تبدیل به بوستانی مجهز شود.

ساخت هم‌زمان سه پل؛ هم‌اکنون

سرپرست شهرداری کرمان در مورد پل‌‌هایی که به‌وسیله‌ گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم در حال ساخت است نیز گفت: هم‌اکنون سه پل «صدوقی-راه‌آهن»، «ابوذر» و «غدیر» در حال ساخت است.

بابایی افزود: در پل «صدوقی-راه‌آهن» باید ۱۶۰ شمع‌کوبی انجام می‌شد که ۱۲۰ شمع آن آماده است و به‌زودی ستون‌گذاری این پل شروع می‌شود.

وی ادامه داد: از ۶۸ شمع پل «ابوذر» نیز ۴۰ شمع بتن‌ریزی شده است؛ ضمن این‌که در مسیر ساخت این پل‌ها، مشکلاتی در خصوص جابه‌جایی تاسیسات آب، برق و گاز داریم که باید برای این جابه‌جایی‌ها، ۵۳۰ میلیون تومان به شرکت‌های حفار پر داخت شود.

سرپرست شهرداری با بیان این‌که به دستور استاندار کرمان مقرر شد جابه‌جایی تاسیسات به‌وسیله‌ی شرکت‌ها انجام و هزینه‌ی آن به حساب فی‌مابین شهرداری و این شرکت‌ها گذاشته شود، گفت: در این مورد شرکت آب و فاضلاب کار جابه‌جایی تاسیسات را تقبل کرد، اما شرکت برق حاضر به هم‌کاری نبود که با ورود مهندس سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار، مقرر شد شرکت برق هم نسبت به جابه‌جایی تاسیسات مربوط به خود اقدام کند.

موزه‌ شهر؛ آماده‌ افتتاح

بابایی به بهره‌برداری از بوستان بانوان «ریحانه» و استقبال بی‌نظیر شهروندان از این بوستان اشاره کرد و گفت: موزه‌ی «فرهنگ و تاریخ کرمان» در مدرسه‌ی «حیاتی» نیز آماده‌ی افتتاح است؛ ضمن این‌که هم‌زمان در راستای به‌سازی مسیر گردشگری شهر کرمان، کف‌سازی کوچه‌های اطراف این موزه نیز آغاز شده است.

وی افزود: فاز دوم کمربند سبز را نیز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری از شرکت «جهاد نصر» تحویل گرفت و به پایان رساند و این محدوده از کمربند سبز در دو لاین رفت‌ و‌ برگشت پنج کیلومتری در مجموع ۱۰ کیلومتر با ۳۰ متر عرض آماده‌ افتتاح است.

بابایی افزود: طی جلسه‌ای که با میراث فرهنگی داشتیم، دو خانه در «قبه‌ی سبز» به شهرداری تحویل داده شد تا به‌عنوان فرهنگ‌سرا مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست شهرداری کرمان به پی‌گیری ساخت پل «سیدی» هم اشاره کرد و گفت: سرعت بخشیدن به ساخت پل «سیدی» از مهم‌ترین مواردی بود که از ابتدای کارم به‌عنوان سرپرست شهرداری پی‌گیری کردم و تا آخر شهریور، ۲۴ متر اولیه‌ی پل نصب می‌شود.

بابایی افزود: هم‌چنین پس از بهره‌برداری از بوستان «ریحانه»، تکمیل دریاچه‌ «پردیسان قائم» در اولویت قرار دارد و کار در حال انجام است.

وی از خلع‌ید پیمان‌کار طرح «شش دروازه‌ی» میدان «شهدا» هم خبر داد و گفت: برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح، خاک‌برداری، شمع‌کوبی و اجرای فونداسیون به سازمان عمران شهرداری و نماسازی به سازمان به‌سازی و نوسازی شهرداری واگذار و مقرر شد شرکت «حدیدسازان» که سازه‌ی فلزی پل را می‌ساخت، هم‌چنان به کار خود ادامه دهد و سازه‌ی فاز سوم این پروژه را بسازد و نصب کند.

ساخت زیرگذر جبلیه؛ به‌زودی

بابایی افزود: برای ساخت زیرگذر «جبلیه» هم با میراث فرهنگی به جمع‌بندی رسیدیم و با شرکت «جهاد نصر» نیز توافق کردیم تا با تهاتر ۱۰۰ درصدی با پروانه‌ی ساختمان، این زیرگذر را احداث کند.

سرپرست شهرداری کرمان به ساخت بوستان‌های محله‌ای هم اشاره کرد و گفت: ساخت بوستان «ایثار» در محدوده‌ی پل «ایثار»، بوستان شهرک «هشت‌بهشت» که مدت‌ها معطل مانده بود، بوستان «داوودی» در انتهای بولوار «جهاد» و «اکوپارک» کرمان آغاز شده و سعی کرده‌ایم در هر منطقه‌ی شهری یک پارک ساخته شود.

جدول‌گذاری قسمتی از «پردیسان قائم»، پیاده‌روسازی خیابان «ابوحامد»، به‌سازی بولوار «شهید عباس‌پور» و خط‌کشی معابر و گل‌کاری حدفاصل میدان «آزادی» تا چهارراه «امام جمعه» نیز از دیگر اقداماتی بود که سرپرست شهرداری به آن‌ها اشاره کرد.

بابایی به نورپردازی المان‌های شهر هم اشاره کرد و گفت: به‌وسیله‌ نیروهای واحد خدمات شهرداری، خارج از وقت اداری، دو المان برای ایام ولادت امام رضا (علیه‌السلام) ساخته شد.

وی افزود: هم‌زمان، ساختمان فرهنگ‌سرای «کوثر» و پل «ابوذر» نورپردازی و چراغ‌های گاردریلی در پل‌های «غدیر» و «پژوهش» نصب شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها