کد خبر: 50574 | زمان مخابره: 14:26:39 - سه شنبه 10 شهریور 1394 | بدون نظر | |

تعداد مدارس کپری استان کرمان بیش از ۳۰ مدرسه است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کرمان تعداد مدارس کپری استان کرمان را بیش از ۳۰ مدرسه عنوان کرد و گفت: سایر مدراس به صورت کوچ رو هستند.

به گزارش  نشانه نیوز،  سید داود ملکی  در جمع خبرنگاران افزود: پنج هزار و ۵۵۴ مدرسه و ۴۷ هزار فرهنگی در این استان منتظر ورود ۵۵۰ هزار دانش آموز هستند.وی افزود:تاکنون ۴۸۵ هزار و ۳۴۵ دانش آموز در استان کرمان نام نویسی کرده اند و در مجموع نام نویسی ۵۵۰ هزار دانش آموز در استان پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: هر روز که از شهریور می گذرد به نوعی به عید آموزش و پرورش یا همان اول مهر نزدیک می شویم و از امروز ۲۳ روز به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کرمان با تاکید بر مشارکت اقشار مختلف مردم در امر خطیر بازگشایی مدارس تصریح کرد: ماه مهر در فرهنگ ایرانیان و البته آموزش و پرورش این دیار بسیار ماه مهمی است.
وی گفت: آموزش و پرورش توقع دارد همه سازمان ها و نهادها به منظور برگزاری شایسته آغاز سال تحصیلی به استقبال ماه مهر بیایند.
وی از رسانه ها خواست با رصد خبرها و اوضاع آموزش و پرورش در بخش های مختلف و انتقاد منصفانه و سازنده مشکلات این بخش را بررسی و به کمک این نهاد بیایند.
ملکی به حضور دانش آموزان اتباع بیگانه در مدارس استان کرمان اشاره و تصریح کرد: یکی از موفقیت های نظام آموزشی کشور ما توجه به آموزش دانش آموزان اتباع بیگانه است.
وی ادامه داد: دانش آموزان اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز فقط حق نام نویسی در برخی مدارس شهر کرمان، زرند، بردسیر و رفسنجان را دارند.
وی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده در سال جاری حدود شش هزار دانش آموز اتباع بیگانه غیرمجاز در استان کرمان ثبت نام خواهند کرد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: تعداد دانش آموزان اتباع بیگانه سال جاری در استان با نام نویسی اتباع غیر مجاز به ۲۳ هزار نفر خواهند رسید.
وی گفت: اداره اتباع بیگانه در استان تاکنون همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در بخش پرورشی رویکردی جدی و متناسب با نیازهای جامعه طراحی کرده به طوری که جدایی بین آموزش و پرورش احساس نمی شود.
ملکی بیان کرد: استان کرمان بین پنج استان برتر در حوزه ارزیابی پرورشی قرار گرفته به طوری که برنامه های خاصی در حوزه پرورشی از جمله توجه به سن و مقطع دانش آموزان و تربیت معلمان متناسب با خصوصیات دانش آموزی در دستور کار است.
وی به برنامه های پرورشی تابستان سال جاری اشاره و تصریح کرد: این برنامه بدون اعتبار در سال جاری با مشارکت نهادهای فرهنگی و حضور بیش از چهار هزار دانش آموز به مرحله اجرا در آمد.
وی گفت: احیای فضاهای پرورشی که در گذشته فراموش شده بود در سال جاری در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
ملکی ادامه داد: آموزش و پرورش استان کرمان در حوزه تربیت بدنی نیز توفیقات بسیار زیادی داشته که از آن جمله احیای فضاهای ورزشی و بازآموزی و توانمندسازی مربیان ورزشی است.
وی اظهار کرد: طی چند سال اخیر در بخش تربیت بدنی به نیروی تخصصی در این حوزه دست پیدا کرده ایم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کرمان، سرانه آموزشی هر دانش آموز را یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بخش اعظم این هزینه ها را دولت پرداخت می کند.
وی استان کرمان را وسیع توصیف کرد و افزود: شمالی ترین مدرسه این استان تا جنوبی ترین مدرسه بیش از هزار کیلومتر فاصله دارد و این خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند.
وی تعداد مدارس کپری استان کرمان را بیش از ۳۰ مدرسه عنوان کرد و گفت: سایر مدراس به صورت کوچ رو هستند.
ملکی ادامه داد: باید صنعت سازه های کشور متناسب با اقلیم پیشرفت کند و صنعت سازه در بومی سازی شوند.
وی به ساماندهی سرویس مدارس استان کرمان بر اساس مصوبه شورای ترافیک و قانون ماده ۱۸ اشاره کرد و گفت: استان کرمان طی سال گذشته در این حوزه عملکرد خوبی داشته است.
وی گفت: طی سال گذشته هشت هزار و ۷۸۰ دانش آموز توسط ۹ هزار و ۵۴ دستگاه خودرو شناسنامه دار به عنوان سرویس مدرسه جابجا شده اند.
ملکی اظهار کرد: در کارگروه ماده ۱۸، فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد که این کارگروه نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مدارس اقدام کنند و شهرداری ها نیز برای نسبت به خط کشی و نصب علایم هشدار دهنده در اطراف مدارس اقدام کنند.
وی تاکید کرد: والدین بدانند هر خودرویی سرویس مدرسه نیست و باید به قوانین و محدودیت ها در این زمینه توجه شود.
وی گفت: سرویس مدارس در شهر کرمان در بخش سواری ها تا شعاع پنج کیلومتر ۵۴ هزار تومان به ازای هرکیلومتر اضافی سه هزار و ۶۰۰ تومان، خودرو ون ۴۸ هزار تومان و مینی بوس ۳۲ هزار تومان از والدین دریافت خواهند کرد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: این خودروها ۱۲۰۰ تومان نیز به ازای هر کیلومتر اضافه از والدین دریافت خواهند کرد.
وی همچنین به استقبال از رشته های فنی و حرفه ای اشاره و تاکید کرد: استان کرمان از ۲۵۰ رشته کاردانش و فنی حرفه ای ۷۵ رشته را فعال کرده است.
ملکی گفت: رشته های فنی و حرفه ای متناسب با بوم و نیاز منطقه طراحی شده اند و هنرآموزان دانش آموخته هنرستان ها گواهی مهارت دریافت می کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها