کد خبر: 50621 | زمان مخابره: 15:03:36 - چهارشنبه 11 شهریور 1394 | بدون نظر | |

اختتامیه نمایشگاه بومی سازی قطعات گل گهر

استاندار کرمان در اختتامیه نمایشگاه بومی سازی قطعات گل گهر بر مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ صنعتی کرمان تاکید کرد.
 به گزارش نشانه نیوز،  علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان  در جشن بومی سازی قطعات شرکت گل گهر و شرکت های وابسته پس از بازدیداز نمایشگاه با گرامی داشتن یاد شهدای انقلاب به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و با بیان اینکه هفته دولت زمان مناسبی برای ارائه خدمات دولت به مردم استان است،گفت: در استان کرمان نگاه دولت خدمتگزار نگاه توسعه ای بوده و هست و شاید در نگاه اول این مسئله جز شرح وظایف استاندار و فرمانداران نباشد و استانداران باید مسائل امنیتی و سیاسی و فرهنگی و هماهنگی و اجرایی را دنبال کنند، اما یکی از مسئولیت های وزارت کشور توسعه بوده است و روز رای گیری برای سکان داری این مسئولیت در استان رئیس جمهور محترم ازین مسئله استقبال کردند و تاکید داشتند استانداران باید نگاه توسعه ای داشته باشند.
استاندار افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی را ما از همان روزهای نخست مطرح نمودیم و هم اکنون بعد از گذشت بیش ازدوسال شاهد اثرات مثبت ان در استان و کشور هستیم.
استاندار با اشاره به اداره کردن استان بدون نیاز به بودجه دولتی افزود: ایده اداره کردن شهرستان قلعه گنج با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا ایده ای بود که علی رغم ریسک بالایی که داشت و ما آن را تماما پذیرفتیم چون اعتقاد داریم و کارهای کارشناسی آن را مدتهاست پیگیری کردیم، ایده ای بودکه با توجیه دولت محترم و نمایندگان استان با تاکید بر این مسئله که ما میتوانیم ؛ شهرستان قلعه گنج را به بخش خصوصی واگدار کردیم تا برای اولین بار در نظام اداری کشور این اتفاق بیوفتد و شاهد جهش اقتصادی و توسعه ای آن باشیم. البته این پروژه برای رسیدن به موفقیت قطعی به زمان بیشتری نیاز دارد.
استاندار کرمان با تاکید بر این موضوع که میتوان الگوی استانی اقتصاد مقاومتی را در استان ها فرهنگ سازی و نهادینه کرد افزود: اینکه میگوییم ما درصدد هستیم دولت کوچک اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در استان ایجاد کنیم منظورمان ایالتی اداره کردن استان نیست، چرا که ما در حوزه های امنیتی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی دولتی عمل میکنیم و فقط اقتصاد را درون زا و مردمی میخواهیم و برای اینکه ابلاغ مقام معظم رهبری را در استان ها شروع کنیم دست به این کار زدیم تا خود را محک بزنیم و به این باور برسیم.
استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر این مسئله که آموزش ها باید متناسب با نیاز جامعه در مسائل مختلف باشد یاد آور شد:شرکت های بزرگ صنعتی استان از جمله گل گهر،مس، کرومیت و زغال سنگ که فعال هستند باید مسئولیت اجتماعی خود را در بحث آموزش و توانمندسازی مردم و کارآفرینی و اشتغال زایی وخلق ثروت به نحو شایسته و مطلوب انجام دهند.
وی گفت: درخواست ما ازین شرکت ها این است که ارزش افزوده و درآمدهای حاصل از آنها باید در همین استان و در جهت توسعه همه جانبه آن هزینه و سرمایه گذاری کنند.
رزم حسینی ادامه داد: رویه اقتصاد مقاومتی این نیست که این شرکت ها خام فروشی کنند بی اینکه فضای کسب و کار در حوزه های اجتماعی بوجود بیاورند، باید به فکر نسل های بعد بود و این مسئله باید مورد توجه شرکت های توسعه گرا قرار گیرد،به شرکت های بزرگ عرض میکنیم که ما از حق استان کوتاه نمی آییم و همه باید برای تعالی استان تلاش کنند.
استاندار به شرکتهای کوچکتر و وابسته هم توصیه کرد: مطالبه گر باشند و از شرکتهای بزرگی همچون گل گهر بخواهند و این نگاه تعاملی باید ایجاد شود.
وی افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی می گوید که منابع حاصل از شرکت های صنعتی بزرگی همچون گل گهر و مس باید در استان هزینه و در بانک ها استان سرمایه گذاری شوند.
این جشن که در اختتامیه نمایشگاه ۶ روزه بومی سازی قطعات گل گهر و شرکت های و وابسته در محل نمایشگاه جنوب شرق کرمان  با حضور استاندار، پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و امیری نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت گل گهر برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها