کد خبر: 50637 | زمان مخابره: 15:25:55 - چهارشنبه 11 شهریور 1394 | بدون نظر | |

فعالیت کارگروه ارتقاءامنیت اجتماعی/نظارت بر اصناف تشدید می‌شود

دادستان کرمان از فعالیت کارگروهی از سال۹۳ برای بررسی سطح بازار و خیابانها و واحدهای صنفی از حیث رعایت شئون اسلامی توسط فروشندگان و متصدیان خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز،  دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی مبنی بر ضرورت برخورد دادستانهای سراسر کشور با جرائم مرتبط با مسائل فرهنگی و مظاهر و جلوه های ترویج کننده فساد و ناهنجاری اجتماعی، گفت: دادسرای عمومی و انقلاب کرمان برنامه های مختلفی را در راستای رفع دغدغه ریاست قوه در دستور کارخود داشته و دارد.

سالاری از جمله این برنامه ها را تشکیل کارگروه ارتقاء امنیت اجتماعی اصناف و بازار عنوان کرد و اظهار داشت: این کارگروه با عضویت اداره کل تعزیرات، صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف، پلیس های اماکن و امنیت اخلاقی و یک عضو قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: با حضور در سطح بازار و خیابانها واحدهای صنفی را از حیث رعایت شئون اسلامی توسط فروشندگان و متصدیان، جمع آوری البسه و کالاهای منافی ارزش های اسلامی و انقلابی موضوع قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملا عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند مصوب ۱۳۶۵، جلوگیری از تصدی واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک زنانه توسط مردان و سایر موارد مرتبط بررسی می کند.

این مقام قضائی بیان داشت: ۲۰ بازدید توسط این کارگروه در سال ۹۳ انجام شد و با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس اقدامات این کارگروه پررنگ تر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: در مسیر مقابله با تهاجم فرهنگی انجام اقدامات فرهنگی در اولویت اول است.

سالاری تاکید کرد: بعنوان مدعی العموم اجازه نخواهیم داد ارزش های دینی و انقلابی مردم تحت شعاع خودسری ها و جهالت برخی روشنفکرنما قرار گیرد و از ظرفیت های قانونی موجود برای مصون سازی حوزه قضایی کرمان استفاده حداکثری خواهیم کرد.

وی توجه بیشتر خانواده ها را به انجام رسالت های تربیتی و مراقبتی خواستار شد و تصریح کرد: استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر اینکه عملی مجرمانه است به عاملی برای از بین بردن بنیان خانواده تبدیل شده است.

سالاری ابراز داشت: با توجه به رشد سریع فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و شبکه های اجتماعی، امروز طیف مخاطبان وسیعی به خود اختصاص داده و در ترویج فرهنگ های مختلف نقش بسزایی دارد و می طلبد متولیان حوزه فرهنگ برای مدیریت این فضا چاره اندیشی عاجلی انجام دهند.



ارسال نظر


آخرین خبرها