کد خبر: 50668 | زمان مخابره: 9:25:10 - پنجشنبه 12 شهریور 1394 | بدون نظر | |

۴۲ درصد روستاهای رودبار جنوب فاقد شبکه آب آشامیدنی هستند

فرماندار رودبار جنوب گفت: ۴۲ درصد روستاهای این شهرستان فاقد شبکه آب آشامیدنی سالم هستند و رفع این مشکل یکی از اولویت هاست.

به گزارش نشانه نیوز، عطاء الله ناوکی با بیان این که دولت توجه ویژه ای به روستاها دارد افزود: دولت با ایجاد زیرساخت ها از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: امسال برای تقویت زیرساخت های شهرستان اعتبارات خوبی در کمیته برنامه ریزی مصوب شده است که امیدواریم بتوانیم مشکلات بعضی روستاها را رفع کنیم.
وی گفت: ۵۰ میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات برای آب و فاضلاب روستایی اختصاص دادیم.
فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اینکه درصد بالای جمعیت این شهرستان روستایی است بیان کرد: شهرستان رودبار جنوب با شش هزار و ۷۴۲ کیلومتر وسعت ۱۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودبار جنوب هم گفت: این شهرستان ۳۰۶ روستا دارد که ۵۸ درصد آنها از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
محمد فیروزی اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد روستاها و آبادی های این شهرستان به صورت سیار آبرسانی می شوند.
وی گفت: ۱۹ مجتمع آبرسانی نیمه تمام، مطالعه شده و احداثی در شهرستان رودبار وجو دارد که باید مسوولان استانی و کشوری برای تامین اعتبار این طرح ها نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.
وی گفت: ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای رسیدن به نقطه مطلوب و شاخص کشوری بهره مندی مردم از آب آشامیدنی سالم در روستاها که ۷۶ درصد می باشد نیاز داریم.
شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۳۳ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است. ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها