کد خبر: 50671 | زمان مخابره: 9:30:07 - پنجشنبه 12 شهریور 1394 | بدون نظر | |

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی غدیر در کوهبنان

بانک اطلاعاتی غدیر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره امور کتابخانه‌ها در محل دفتر بنیاد غدیر کوهبنان راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی بانک اطلاعاتی غدیر در کوهبنان

به گزارش  نشانه نیوز، جلسه بنیاد غدیر شهرستان کوهبنان با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر اعضا در محل دفتر امام جمعه صبح امروز برگزار و پیرامون برگزاری جشن‌های دهه ولایت تصمیماتی اتخاذ شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام عباس جعفری اظهار داشت: در بیش از ۳۰۰ آیه از قرآن کریم وصف امیرمومنان حضرت علی (ع) بیان شده و آیه ۲۰۷ سوره بقره از جمله این آیات است.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: این آیه به یک واقعه مهم اشاره دارد، شبی که حضرت علی (ع) حاضر می‌شود با خطر انداختن جان خود در بستر پیامبر اسلام (ص)  بخوابد در حالی که می‌داند ممکن است، زیر شمشیر دشمنان قطعه قطعه شود، اما به خاطر رضایت خداوند و حفظ دین اسلام حاضر است جان خود را در طبق اخلاق قرار دهد.

وی تاکید کرد: در دوران ۲۳ ساله نبوت نبی مکرم اسلام (ص) بارها شاهد جانفشانی حضرت علی (ع) در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم، شخصیتی که در اوج جوانی خود به عنوان نخستین نفر به پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد.

جعفری بیان داشت: مولا علی (ع) تا آخرین لحظات عمر پیامبر اسلام (ص) جانانه و مردانه در برابر دشمنان و بدخواهان ایستاد و در بسیاری از جنگ‌ها فداکاری و جانفشانی مولای متقیان حضرت علی (ع) موجب پیروزی مسلمانان شد.

وی عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان عید غدیر است، همان روزی که پیامبر اسلام (ص) در بازگشت از سفر حج در آن منطقه سوق‌الجیشی با بالا بردن دست حضرت علی (ع) و معرفی ایشان به عنوان وصی و جانشین خویش دین خدا را کامل و ولی و رهبری را به جامعه اسلامی معرفی کرد تا مردم طی تاریخ و گذر زمان دچار انحراف و سردرگمی نشوند.

به گزارش فارس، در این جلسه حاضران بر برگزاری جشن بزرگ و ویژه غدیر به صورت تجمعی در روز عید غدیر، اطعام از مؤمنان، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه کارکنان ادارات با موضوع غدیر، دیوارنویسی در مورد غدیر، بیان سخنان و جملات گهربار مولای متقیان حضرت علی (ع) در جلسات شورای اداری  و اختصاص موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویی به موضوع غدیر تاکید کردند.

همچنین حاضران بر ایجاد بانک اطلاعاتی غدیر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره امور کتابخانه‌ها در محل دفتر بنیاد غدیر، برگزاری مسابقات شعر، نقاشی و مقاله با موضوع غدیر، نصب پارچه نوشته در سردر ادارات با موضوع دهه ولایت و اختصاص سربرگ نامه‌های اداری به موضوع غدیر و … تاکید داشتند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها