کد خبر: 51761 | زمان مخابره: 15:53:51 - سه شنبه 14 مهر 1394 | بدون نظر | |

اصناف از به کارگیری کارگر تبعه بیگانه خودداری کنند

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: اصناف از به کارگیری اتباع بیگانه به عنوان کارگر در مغازه‌ها خودداری کنند.

خبرگزاری فارس: اصناف از به کارگیری کارگر تبعه بیگانه خودداری کنند

به گزارش نشانه نیوز، یدالله حسن‌پور  در جلسه هم‌اندیشی و گردهمایی پلیس با اصناف کرمان اظهار داشت: مهاجرت، بیکاری‌ و اعتیاد به مواد مخدر به عنوان پدیده اجتماعی تبعات خاص خود را داشته و فرد معتاد به هر طریقی در صدد تامین مواد مخدر است.

وی افزود: اصناف در یک فضای قانونی فعالیت کرده و مقررات نظام صنفی را رعایت می‌کنند، اما عده‌ای به صورت زیر‌زمینی فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.

حسن‌پور بیان کرد: بعضی از افراد به صورت زیر‌زمینی و بدون اینکه مراحل قانونی را برای دریافت مجوز طی کرده و جای مشخصی داشته باشند، اجناس قاچاق را خریداری کرده و به صورت غیرقانونی می‌فروشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در برخورد با قاچاق کالا گفت: اصناف و بازاریان باید پلیس را در زمینه مبارزه با این پدیده شوم یاری دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: اخیرا شاهد حضور اتباع بیگانه به عنوان کارگر در مغازه‌های سطح شهر هستیم که از لحاظ قانونی خلاف است.

حسن‌پور گفت: اصناف و بازاریان‌ باید بدانند زمانی که سرقت توسط این اتباع بیگانه صورت بگیرد، دیگر نمی‌توان آنها را شناسایی کرد یا شناسایی آنها بسیار سخت است، زیرا مشخصات صحیحی ندارند و بعد از ارتکاب به جرم بلافاصله از کشور خارج می‌شوند.

وی ابراز داشت: سرقتی که دو سال پیش از مغازه‌ طلافروشی در شهر کرمان صورت گرفت، توسط اتباع بیگانه بود که به عنوان کارگر در این طلا‌فروشی استخدام شده بود.

حسن‌پور عنوان کرد: این کارگر بعد از انجام سرقت به افغانستان فرار کرده و با وجود اینکه این فرد در ایران شناسایی شد، اما دولت افغانستان آن را به ایران برنگرداند و طلاهای سرقتی هم پس فرستاده نشد.

وی ادامه داد: این سارق در کشور افغانستان دستگیر شده و در آنجا به دو تا سه سال محکوم شد، اما مالباخته به مال خود نرسید.

حسن‌پور عنوان کرد: کلاهبرداری‌های نوین هنوز وجود دارد و شهروندان را به پای دستگاه عابر بانک می‌کشانند و از این طریق حساب‌های بانکی این افراد را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بیان داشت: نبض اقتصاد کشور در دست اصناف و بازاریان است و امنیت اقتصادی در راستای کار بازاریان باید فراهم شود و این مستلزم همکاری با پلیس است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها