کد خبر: 51773 | زمان مخابره: 16:03:16 - سه شنبه 14 مهر 1394 | بدون نظر | |

تراموای شهری کرمان با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی می‌شود

سرپرست شهرداری کرمان گفت: تراموای شهری کرمان با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.

به گزارش  نشانه نیوز، علی بابایی در جمع خبرنگاران ضمن عذرخواهی از مردم به‌دلیل مشکلات ترافیکی ایجاد شده در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی گفت: برای احیای شهر و تردد آسان‌تر، راهی جز اجرای پروژه‌های عمرانی نیست و در این رابطه مردم باید سختی‌هایی را در مدت کوتاهی تحمل کنند.

وی با بیان این‌که در راستای ارتقای ترافیکی شهر کرمان ۱۰ تقاطع غیرهم‌سطح در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: تقاطع‌های غیرهم‌سطح کرمان، طی ۲۰ ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و زمینه‌ رعایت هرچه بهتر فرهنگ ترافیکی را ایجاد خواهند کرد.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان این‌که فرهنگ یک شهر، برآیند اعتقادات، خصوصیات و تفکرات و تعاملات افراد ساکن آن شهر است، گفت: پیشنیه‌ تاریخی کرمان نشان می‌دهند که مردم کرمان، مردمی با فرهنگ، باشعور و دوست‌داشتنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تجلی فرهنگ مردم کرمان را در نحوه‌ی رانندگی آن‌ها می‌توان دید.

بابایی به وجود ۱۶۰هزار خودرو در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: ۴۵۰۰ تاکسی و ۳۰۰ اتوبوس در کرمان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که پیشانی فرهنگ ترافیکی شهر هستند.

سرپرست شهرداری کرمان هم‌چنین گفت: به سبب مهاجرت‌هایی که سالیان گذشته از شرق به غرب شهر کرمان داشته‌ایم، خواسته یا ناخواسته روزانه مشکلات ترافیکی‌ای داریم.

بابایی برنامه‌ریزی شهری را در زمینه‌ بهبود مشکلات ترافیکی بسیار مهم دانست و گفت: شهرداری از دو سال قبل پی‌گیر توسعه‌ ناوگان حمل و نقل عمومی است که بخشی با توسعه‌ اتوبوسرانی و بخشی در قالب تراموای شهری بوده است.

وی افزود: تراموای شهری در مجموع به طول ۲۸کیلومتر در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها