کد خبر: 51804 | زمان مخابره: 15:02:38 - چهارشنبه 15 مهر 1394 | بدون نظر | |

شناسایی ۲ هزار هنرمند شهید

رئیس بسیج هنرمندان سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ۲ هزار هنرمند شهید در رشته‌های مختلف هنری در کشور شناسایی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: شناسایی 2 هزار هنرمند شهید

به گزارش  نشانه نیوز، محمدرضا احمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع کنگره ۴۳۰ شهید هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور اظهار داشت: یاد و خاطره دو هزار شهید هنرمند کشور را گرامی می‌داریم.

وی به تشریح روال کنگره ۴۳۰ شهید هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور ابراز داشت: از سال ۸۶ شناسایی شهدای هنرمند آغاز شد و از سال ۸۸ تا ۹۲ یادواره‌های شهدای هنرمند به صورت شهرستانی برگزار شده است.

دبیر اجرایی کنگره ۴۳۰ شهید هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور عنوان کرد: از سال ۹۳ کنگره شهدای تخصصی رشته‌های هنری در سطح کشور برگزار شده است که شعر و ادب در مشهد، فیلم در تهران، عکس در یزد، تئاتر در اردبیل، موسیقی در بوشهر، خوشنویسی در البرز و کنگره ۴۳۰ هنرمند تجسمی در استان کرمان برگزار می‌شود.

احمدی ادامه داد: در استان کرمان ۱۳۰ شهید هنرمند شناسایی کرده‌ایم و کرمان به علت حضور هنرمندان عرصه تجسمی این خطه در دفاع مقدس میزبان رشته هنرهای تجسمی کنگره هنرمندان شهید کشور است.

وی از شناسایی ۳۵ شهید هنرهای تجسمی در استان کرمان خبر داد و یادآور شد: کارگاه‌های هنری با توجه به حضور حدود ۴۰ نفر از استادان برجسته کشور در رشته تجسمی با هماهنگی با دانشکده هنر و انجمن هنرهای هنری همزمان با کنگره ۴۳۰ شهید هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان افزود: همزمان با برگزاری کنگره ۴۳۰ شهید هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور کارگاه‌های تجسمی در سطح شهر کرمان و دانشکده‌های هنر و مراکز هنری پیش‌بینی شده است.

احمدی اضافه کرد: تاکنون کتاب شهدای هنرمند شهرستان زرند به چاپ رسیده و مجموعه مستند فیلم کوتاه خانواده شهدای هنرمند رفسنجان هم تهیه شده است.

وی همچنین با اشاره به اهداف کنگره ۴۳۰ شهید هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه در گروه‌های مختلفی یکی از رسالت‌های بسیج، شناسایی و معرفی شهدا به جامعه و جمع‌آوری آثار آنها به منظور نثر و گسترش فرهنگ شهید و شهادت به جامعه است، لذا کنگره‌های تخصصی هنرمندان شهید برگزار می‌شود.

احمدی در پایان ابراز داشت: کنگره ۲ هزار شهید هنرمند کشور به مدت پنج روز در سه ماهه آخر سال جاری برگزار می‌شود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها