کد خبر: 53211 | زمان مخابره: 15:42:40 - سه شنبه 3 آذر 1394 | بدون نظر | |

وقف ملک ۴ میلیاردی در کرمان/ ثبت ۶۸۰ مورد وقف طی ۴ سال گذشته در استان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان گفت: طی ۴ سال گذشته ۶۸۰ مورد وقف در استان کرمان محقق شده است.

به گزارش  نشانه نیوز، حجت الاسلام “سیدرضا فاطمی” با اشاره به روند احیاء موقوفات در استان کرمان اظهار کرد: طی سال های ۹۰ تا ۹۴ در مجموع ۶۸۰ موقوفه توسط خیرین گرانقدر در استان کرمان  ثبت شده است.

وی عمده وقف های صورت گرفته را انتفاعی شامل ساخت مسجد و حسینیه در مناطق روستایی استان عنوان کرد که واقفین به آن اهتمام ویژه ای داشته اند.

فاطمی با اشاره به اینکه سهم موقوفات قرآنی نسبت به کل موقوفات ثبت شده ۱۸ مورد می باشد، گفت: متاسفانه با توجه به تبلیغات گسترده در خصوص لزوم رویکرد نوین به ماهیت وقف، هنوز به شکل سنتی وقف توجه می شود.

معاون فرهنگی اوقاف کرمان با بیان اینکه در استان کرمان با کمبود موقوفات قرآنی روبرو هستیم، تصریح کرد: عمده برنامه های فرهنگی اوقاف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت می گیرد که نیاز است خیران در جهت تکمیل این امر مهم مشارکت کنند.

وی افزود: عمده محورهای وقف های قرآنی بر اساس دو اولویت ترویج و نشر فرهنگ قرآن کریم و کاربردی کردن فعالیت ها و انتقال مفاهیم موضوعی می باشد.
وی اظهار کرد: بیشتر موقوفات ثبت شده قرآنی، طی دو سال گذشته شامل وقف ملک و یا واحد مسکونی جهت تدریس و آموزش ثبت شده که در برخی از این اماکن محافل انس با قرآن کریم طبق نیات واقف در حال برگزاری می باشد.

بنابراین گزارش، بانوی خیر کرمانی موقوفه ای به ارزش چهارمیلیارد ریال جهت امور عام المنفعه در این شهرستان وقف کرد که این ملک عرصه و اعیان یک ساختمان مسکونی  در ۲ طبقه را شامل می شود که جهت  امور عام المنفعه، خیرات و مبرات در خیابان مالک اشتر کرمان وقف شده است.

“فاطمه بلوچی پور” در متن وقف نامه شرایط اجرای نیت را بعد از وفاتش به تولیت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان واگذار کرده است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها