کد خبر: 53231 | زمان مخابره: 16:05:05 - سه شنبه 3 آذر 1394 | بدون نظر | |

آیین بازخوانی خطبه‌ حضرت زینب (س) بر‌گزار می‌شود‌

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان ریگان گفت: به همت کانون بسیج هنرمندان و حوزه بسیج خواهران، خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) در ریگان بر‌گزار می‌شود‌.

خبرگزاری فارس: آیین بازخوانی خطبه‌ حضرت زینب (س) بر‌گزار می‌شود‌

به گزارش نشانه نیوز، محسن سلطان‌آبادی امروز در گفت‌وگو یی  اظهار داشت: به منظور بازخوانی متن خطبه حضرت زینب (س‌) در شام و تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان در جامعه، نمایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س‌) به همت کانون بسیج و حوزه بسیج خواهران شهرستان ریگان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از چهره‌های برجسته جهان اسلام‌ که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد در تمام زمینه‌ها می‌تواند یک الگو به تمام معنی در همه اعصار مطرح شود، حضرت زینب ‌(س) است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان ریگان تصریح کرد: تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان مسلمان به منظور تبعیت از شخصیت مقاوم و کامل اعتقادی، دینی و انقلابی حضرت زینب(س‌)، حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی و تطبیق و انتقال ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی و استفاده از الگوی مناسب در سطح زنان جامعه اسلامی از اهداف برگزاری این مراسم است.

سلطان‌آبادی بیان داشت: در این مراسم بیش از ۲۰ هنرمند مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) را انجام می‌دهند.

وی گفت: این خطبه در قالب اجرای نمایش و با هنرمندی هنرمندان بسیجی شهرستان‌ اجرا می‌شود که طی آن خطبه‌‌خوانی حضرت زینب (س‌) در مجلس یزید به نمایش در می‌آید.

مسئول کانون بسیج هنرمندان ریگان از همه مردم مومن شهرستان به‌ ویژه نسل جوان دعوت کرد تا در این مراسم حضور یابند و هر چه بیشتر با فرهنگ عاشورا و اهل‌بیت (ع) آشنا شوند.

سلطان‌آبادی گفت: این مراسم در سالن اجتماعات میلاد نور شهرستان ریگان برگزار می‌شود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها