کد خبر: 53256 | زمان مخابره: 16:03:28 - چهارشنبه 4 آذر 1394 | بدون نظر | |

فوت روزانه ۶۱ ایرانی در اثر حوادث رانندگی/پوشش‌های بیمه‌ای کشور در سطح بین‌المللی است

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور گفت: متاسفانه روزانه ۶۱ ایرانی در اثر حوادث رانندگی در کشور فوت و ۹۰۰ نیز مصدوم می‌شوند که ۷۰ درصد این افراد در سنین ۱۵ تا ۴۰ سال قرار دارند.

به گزارش  نشانه نیوز، دکتر “علی جباری” ظهر امروز ۴ آذرماه در مراسم افتتاحیه نمایندگی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور در کرمان با اعلام این خبر گفت: قانون بیمه شخص ثالث، از قانون‌های مترقی و ارزشمند کشور است که در اجرای عدالت اجتماعی بسیار موثر است.

وی افزود: متاسفانه فاصله زیاد بین منطققه جنوب شرق کشور با پایتخت سبب شده بود که خدمات رسانی بیمه ای به این منطقه با کندی صورت گیرد که با راه اندازی این نمایندگی با مرکزیت کرمان در جنوب شرق کشور،  می‌توانیم پوشش‌های بیمه‌ای استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را با سرعت و دقت بیشتری داشته باشیم.

جباری با اشاره به حضور نمایندگان حقوقی و قضایی این صندوق در نمایندگی کرمان تصریح کرد: با راه‌اندازی این صندوق علاوه بر اینکه ارتباط با حوزه قضایی بیشتر خواهد شد، مراجعات مردم به این صندوق نیز تسهیل پیدا خواهد کرد زیرا استان کرمان، از جمله استانهای ‌کشور است که سالانه نرخ بالایی(۱۰۰۰ نفر) در تلفات ناشی از حوادث رانندگی دارد.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور با بیان اینکه این صندوق مکمل بیمه‌های شخص ثالث است اظهار کرد: تقاضا داریم سایر بیمه‌ها در درابطه با اهمینت اخذ پوشش های بیمه ای همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ سال است که از عمر بیمه در کشور می‌گذرد افزود: از ۴۰ حادثه غیرمترقبه در دنیا، ۳۴ مورد در ایران رخ می‌دهد که خوشبختانه امروز برای همه این نوع حوادث، پوشش بیمه‌ای در کشور وجود دارد .

جباری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد فعالیت شرکت های بیمه کشور در زمینه حوادث رانندگی است ادامه داد: در سال ۸۴ در کشور متاسفانه ۲۸ هزار نفر جان خود را در اثر سوانح رانندگی از دست دادند این در حالی است که در سال جاری تاکنون ۱۷ هزار نفر فوت و ۳۲۰ هزار نفر مصدوم در پی تصادفات رانندگی در کشور داشته‌ایم.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور با بیان اینکه روزانه ۳۲ میلیارد تومان هزینه های جاری ناشی از فوت شدگان به کشور تحمیل می‌شود اظهار کرد: از این مبلغ روزانه ۲ میلیارد تومان توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدن کشور پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه روزانه ۶۱ ایرانی در اثر حوادث رانندگی در کشور فوت و ۹۰۰ نیز مصدوم می‌شوند تصریح کرد: ۷۰ درصد این افراد در سنین ۱۵ تا ۴۰ سال قرار دارند ضمن آنکه در مقابل نیز اکثر افراد مقصر این حوادث نیز از جوانان و سرمایه‌های کشور هستند که راهی زندان‌ها می شوند.

جباری با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای کشور در سطح بین‌المللی قرار دارد اظهار کرد: یکی از معضلات استان کرمان در حوادث رانندگی، بحث راکبان موتورسیکلت است به طوری که ۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها در استان کرمان فاقد بیمه هستند که باید برای این منظور، فرهنگسازی جدی در استان کرمان صورت گیرد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها