کد خبر: 53259 | زمان مخابره: 16:05:37 - چهارشنبه 4 آذر 1394 | بدون نظر | |

افتتاح اولین هتل کپری ایران تا پایان دی ماه در شهرستان قلعه‌گنج

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اولین هتل کپری ایران در شهرستان قلعه گنج تا پایان دی ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش نشانه نیوز، “محمود وفایی” ، با اشاره به اینکه ۳۱ کپر با سرمایه‌گذاری نزدیک به  ۲۰ میلیارد ریال درشهرستان قلعه گنج ساخته شده است، افزود: بنیاد مستضعفان
در این شهرستان که پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده، اقدام به ساخت هتل کپری کرده است.

وی با بیان اینکه  این هتل با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی تا پایان دی ماه جاری به بهره برداری  خواهد رسید، اظهار داشت: ۳۱ کپر با ظرفیت ۶۰ نفر اقامت در مساحت یک هکتاری ساخته شده است که مانند هتل دارای پذیرش، اتاق، سرویس‌های مجزا با طراحی محلی و بومی است .

وفایی به اشتغالزایی این واحدهای اقامتی اشاره کرد و گفت: این هتل‌بیش از۱۵  نفر را به کار خواهد گرفت .

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مکان فیزیکی این هتل، به دلیل سبک معماری و مصالح ارگانیک به کار رفته در این اقامتگاه، طراحی داخلی و مبلمان بومی و همچنین فعالیت های تعریف شده در آن به نوعی یک جاذبه گردشگری هم محسوب می شود.

 وفایی همچنین بیان کرد: این محیط  برای استفاده گردشگران و مسافران آماده شده تا آنها اقامت در یک محیط بومی و محلی را تجربه کنند و همچنین بتوانند از نوشیدنی‌ها، غذاها، پوشاک محلی و فعالیت های سنتی منطقه نیز
استفاده کنند.

 وی با بیان این کپرها در محور« کرمان- هرمزگان» قرار دارد، بیان کرد: در حال حاضر کرمان دارای ۵۷ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی است که می‌توان تورهای دوروزه و یا سه شب را برای جنوب کرمان در نظر گرفت.

 مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: فضاهای اقامتی منطقه قلعه‌گنج از متریال و مصالح چوب ساخته شده و از پوشش گیاهی منطقه به خصوص تنه درخت خرما در آن استفاده می‌شود که کپر نام دارد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها