کد خبر: 53262 | زمان مخابره: 16:08:49 - چهارشنبه 4 آذر 1394 | بدون نظر | |

نیروی دریایی ایران با اقتدار در دریاهای آزاد و بین الملل حضور دارد

فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان گفت: ناوگان نیروی دریایی ایران اسلامی با وجود جوانان و نیروهای آماده، با اقتدار تمام در دریاهای آزاد و بین المللی حضور دارد.

به گزارش نشانه نیوز، ناخدا یکم مجید توسلی  در آستانه هفتم آذرماه روز نیروی دریایی افزود: نیروی دریایی کشورمان با پیام صلح و دوستی، حافظ منافع کشورمان است.

وی اظهار کرد: رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی، ناجوانمردانه به پشتیبانی تمام قدرتهای جهانی و بلوک شرق و غرب به ایران حمله کرد.
وی گفت: هفتم آذر سال ۱۳۵۹ نخستین پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مروارید در خلیج همیشه فارس ثبت شد و این پیروزی، موجب موفقیت های بزرگ و افزایش روحیه نشاط و مقاومت برای نیروهای مسلح شد.
فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان ادامه داد: سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق که شاهرگ اقتصادی و حیاتی عراق بودند، همزمان با همین روز، توسط نیروی دریایی ما نابود شدند.
وی افزود: این سکوها نیز به کشتی های تجاری و نفتکش های ایران اسلامی حمله می کردند و در عملیات مروارید، دست دشمن بعثی از آبهای خلیج فارس قطع شد و پیروزی بزرگی را نصیب ملت ایران کرد.
ناخدا یکم توسلی از مردم استان کرمان و شهرستان سیرجان به دلیل میهمان نوازی از فرزندان ایران اسلامی که هر ساله در مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان آموزش می بینند، قدردانی کرد.
وی گفت: جوانان و نیروهای آماده ناوگان نیروی دریایی ایران با اقتدار ایستاده اند و نمی گذارند گرفتار حوادثی چون دزدان دریایی شویم.
فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی شهرستان سیرجان گفت: نیروی دریایی ایران در اوایل روزهای دفاع مقدس به اهداف نهایی جنگ دریایی که همان درهم کوبیدن ماشین جنگی دشمن و بستن خطوط مواصلاتی بعثی ها بود رسیدند.
وی ادامه داد: ما در هفتم آذر، چندین ناوجنگی، بالگرد و هواپیمای دشمن را که در منطقه پشیبان نیروی دریایی عراق بودند به قعر دریا فرستادیم.
وی افزود: هفتم آذر به یمن ایثار و جانفشانی دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاف با دشمن بعثی عراق در عملیات مروارید با تایید امام خمینی (ره) روز نیروی دریایی نامگذاری شد و به ثبت رسید.
ناخدا یکم توسلی گفت: ۹۰ درصد نیروی دریایی عراق در این عملیات منهدم شد و در نهایت پس از عملیات پیروزمندانه، ناوچه پیکان مورد اصابت چند موشک از سوی دشمن بعثی قرار گرفت و با پرسنل شجاع خود در در دل آبهای گرم و نیلگون شمال خلیج فارس جای گرفت.
هفتم آذر به عنوان روز نیروی دریایی، نامگذاری شده است.
هفتم آذر ۱۳۵۹، دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان خود، بزرگ ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد آوردند و شجاعانه از حقانیت و یک پارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند.



ارسال نظر


آخرین خبرها