کد خبر: 53271 | زمان مخابره: 16:16:12 - چهارشنبه 4 آذر 1394 | بدون نظر | |

شمخانی/ بسیج ابزار قدرت‌طلبی هیچ فردی نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بسیج ابزار قدرت‌طلبی هیچ فردی نیست و هسته اولیه بسیج را دانشگاهیان تشکیل دادند.

خبرگزاری فارس: بسیج ابزار قدرت‌طلبی هیچ فردی نیست

به گزارش  نشانه نیوز، امیر دریابان علی شمخانی پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت هفته بسیج در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر در ابتدای سخنان خود سئوالاتی را مطرح کرد و اظهار داشت: چرا دانشجویان، چرا اقتصاد مقاومتی، چرا پیشتازی در علم و نقش دانشجویان در این موارد چیست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه از پردغدغه‌ترین محیط‌های فرهنگی است، بیان داشت: من هنوز حس می‌کنم، دانشجو هستم و زمانی که وارد نظام شدم نیز دانشجو بودم و اصرار دارم در هر استانی که می‌روم حتما با دانشجویان ملاقات کنم و هرگز ناراحت نمی‌شوم که کسی اطلاعات صحیح نداشته‌باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: اساس شکل‌گیری بسیج مبتنی بر یک تفکر است، بسیج به علت جنگ شکل نگرفت بلکه یک سال قبل از جنگ شکل گرفت که هنوز تهدید عراق نبود و امام خمینی (ره) می‌خواستند یک مکتب دفاعی را پایه‌گذاری کنند که ارتباط مردم را با حکومت ضمانت کند.

شمخانی ابراز داشت: اگر حکومتی قدرت خود را مبتنی بر مردم نبیند به طور قطع مسیر استبداد را طی کرده و ناحقی را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر کجا مشکلی پیش می‌آید، می‌گویند باید این مشکل با فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی رفع شود و بسیج، غنی‌ترین ظرفیت فرهنگی را برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد و این مسیر همچنان ادامه دارد.

شمخانی افزود: مقام معظم رهبری معمولا با خانواده محترم شهدا ارتباط دارند و هیچ زمان هیچ کس بیان نمی‌کند این شهید چپ یا راست است و یا اینکه دانشجو بوده یا نبوده و دیدار با خانواده شهدا بدون تبعیض انجام می‌شود.

وی متذکر شد: راه به کارگیری مردم در رفع مشکلات نظام این است که وضعیت بارانی بسیج حفظ شود به این معنی که نگوید در این خانه ببارم یا نبارم و وضعیت خورشیدی آن نیز حفظ شود، یعنی وقتی خورشید می‌آید به همه جا نور بدهد.

شمخانی با بیان اینکه همه به غیر از ایرانی‌ها، دشمن توسعه ایران هستند، اضافه کرد: الگوی انقلاب اسلامی ایران به شکل طبیعی به علت عدم تمکین اطاعت نسبت به سردمداران استکبار جهانی مورد توجه دشمن است و ما باید در هر مقطعی نسبت به این دشمن حساس باشیم و با فرهنگ بسیجی که فرهنگ تجمیع است با آن مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: بسیج ابزار قدرت‌طلبی هیچ فرد و شخصی نیست و هسته اولیه بسیج را دانشگاهیان تشکیل دادند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز داشت: دانشگاه امروز بهتر از ما می‌داند که دشمن اصلی ما در واقع فقر، بیکاری، تورم و رکود است، نسخه اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید با هم دعوا نکنید و مبتنی بر تجربه ۳۵ ساله انقلاب اسلامی از پایین و بدنه جامعه برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

شمخانی با طرح این سئوال که آیا دانشگاه فقط باید به دنبال این باشد که نیازمند بودجه برای انجام کارهای مختلف باشد در پاسخ به این پرسش ابراز داشت: دانشگاه باید بگوید که چه کاری می‌تواند با ایده‌های مختلف برای تولید ثروت انجام دهد.

وی همچنین از بحث مقابله با نفوذ سخن به میان آورد و ادامه داد: دانشگاه محل سوء‌ظن نیست، بلکه دژ مقابله با نفوذ است و مقابله نفوذ فقط برخورد سلبی نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه من چپ و راست را قبول ندارم، تصریح کرد: نفوذ یک واقعیتی است و در این نباید تردید کرد، همه سرویس‌های امنیتی و مسئولان چپ و راست آن را قبول دارند و باید به صورت متحد با آن مقابله کرد.

شمخانی گفت: پاکستان دشمن ما نیست و می‌تواند حلقه راهبردی برای ما باشد، همان طور که ما حلقه راهبردی برای آنها هستیم، پاکستان دارای ظرفیت‌های زیادی است هرچند انحرافاتی هم وجود دارد.فارس

 



ارسال نظر


آخرین خبرها