کد خبر: 53410 | زمان مخابره: 14:30:25 - یکشنبه 8 آذر 1394 | بدون نظر | |

دامپزشکی کرمان به مرغداران هشدار داد/ احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی طیور

با احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی طیور دامپزشکی کرمان به مرغداران هشدار داد.

خبرگزاری فارس: احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی طیور

به گزارش  نشانه نیوز، جواد نگارستانی کارشناس فنی و مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: اگر مرغداران مسائل بهداشتی مربوط به مدیریت مرغداری را رعایت نکنند، به دلیل وضعیت خاص آب و هوایی و ایجاد شرایط مساعد، شاهد بروز موج جدیدی از بیماری‌های تنفسی و تلفات زیاد طیور در مرغداری‌های سطح استان کرمان خواهیم بود.

وی بیان داشت: عوامل زمینه‌ای مختلف از جمله عدم رعایت موازین امنیت زیستی مرغداری‌ها، تراکم منطقه‌ای، حضور و چرخش عوامل بیماری‌زا و سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و شرایط نامطلوب سالن‌های مرغداری از بابت تهویه و گرمایشی در فصل زمستان در تشدید این بیماری‌ها موثر است.

نگارستانی تصریح کرد: مسائلی مانند عدم آگاهی کافی مدیران و کارگران مرغداری‌ها از مسائل بهداشتی، وجود مرغداری‌های غیرمجاز و غیربهداشتی، عدم وجود زنجیره‌های منسجم تولیدی و تفاوت مدیریت مرغداری‌ها شرایط را برای بروز اپیدمی‌های خطرناک که موجب خسارات جبران‌ناپذیر در سطح مرغداری می‌شود، فراهم می‌کند.

کارشناس فنی و مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: رعایت ضدعفونی و جلوگیری از تردد افراد غیرمسئول به محل مرغداری می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد.

وی با توصیه به مرغداران برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی گفت: مرغداران باید با رعایت کامل مسائل بهداشتی در مدیریت مرغداری و در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری و تلفات غیرعادی در جمعیت طیور خود، فورا به دامپزشک مربوطه و یا به شبکه‌های دامپزشکی سراسر استان به منظور اتخاد استراتژی لازم اطلاع دهند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها