کد خبر: 53456 | زمان مخابره: 15:11:35 - دوشنبه 9 آذر 1394 | بدون نظر | |

ریگان ظرفیت تولید پنبه مورد نیاز کرمان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: شهرستان ریگان به دلیل شرایط آب و هوایی ظرفیت تولید پنبه مورد نیاز شرق استان کرمان را دارد.

خبرگزاری فارس: ریگان ظرفیت تولید پنبه مورد نیاز کرمان را دارد

به گزارش نشانه نیوز، پیمان جلالی، اظهار داشت: شهرستان ریگان به دلیل شرایط آب و هوایی ظرفیت تولید پنبه مورد نیاز شرق استان کرمان را دارد و کشاورزان ریگانی امسال در اقدامی در کنار نخل‌های خود پنبه کشت کرده و تعدادی از کشاورزان مشغول برداشت پنبه در این شهرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه در تعدادی از روستاهای بخش گنبکی این شهرستان ظرفیت کشت پنبه نسبت به دیگر مناطق استان کرمان منحصر به فرداست، ابراز داشت: بخش گنبکی ریگان می‌تواند قطب تولید پنبه در استان کرمان باشد، چنان‌که در گذشته به دلیل آب فراوان پنبه در آن کشت می‌شده‌است، اما خشکسالی‌ها موجب کاهش سطح محصول در این منطقه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان تصریح کرد: شهرستان ریگان تا قرن هشتم هجری بزرگ‌ترین مرکز تجاری جنوب‌شرق کشور محسوب می‌شده و تجار پنبه را از کشاورزان این شهرستان خریداری می‌کردند و هنوز این ظرفیت در این شهرستان وجود دارد تا این محصول در مناطقی که دارای آب کافی باشد، کشت شود.

جلالی تاکید کرد: سطح زیر کشت پنبه در ریگان پنج هکتار است که در حال حاضر این محصول در این شهرستان در حال برداشت است و کشاورزان امسال در کنار باغ‌های نخیلات این محصول را کشت کردند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها