کد خبر: 55523 | زمان مخابره: 14:35:27 - دوشنبه 19 بهمن 1394 | بدون نظر | |

آزادی ۱۳۴ نفر از زندانیان با پرداخت ۴۴ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال در سال جاری

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از این تعداد ۱۳۴ نفر از ابتدای امسال با پرداخت ۴۴ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال آزاد شده اند که چهار نفر خانم بوده اند.

به گزارش  نشانه نیوز،  “یداله موحد” صبح امروز ۱۹ بهمن ماه در اولین همایش تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان و انجمن حمایت از زندانیان کرمان اظهار کرد: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه های دینی و به ویژه قرآن کریم و روایات مورد عنایت قرار گرفته، امر احسان و نیکوکاری است.

وی افزود: امروز در دهه فجر که خاستگاه ارزش های اسلامی و نماد آزادی است، جمعی از خیران و نیکوکاران کرمانی گرد هم آمده اند، این عزیزان در زمینه کمک به آزادی زندانیان نیازمند و کمک مادی به خانواده زندانیان نیازمند با ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان همکاری می کنند.

موحد تصریح کرد: ستاد دیه استان کرمان از آبان سال ۸۱ با مشارکت خیران با پرداخت ۳۲۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال و جلب رضایت شکات موفق به آزادی ۲ هزار و ۳۴۴ نفر از زندان شده است.

وی بیان کرد: محکومیت این افراد یا دیه و یا بدهی های مالی بوده که جای آنها در زندان نیست، زیرا زندان جای افراد شرور و مخلّان نظم و امنیت عمومی است نه گرفتاران اقتصادی.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از این تعداد ۱۳۴ نفر از ابتدای امسال با پرداخت ۴۴ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال آزاد شده اند که چهار نفر خانم بوده اند.

وی افزود: ۵۸۸ نفر از این زندانیان با وساطت ستاد دیه و بدون پرداخت پول با رضایت شاکیان آزاد شده اند.

موحد اظهار کرد: در کنار پرداخت های بلاعوض، یکسری تسهیلاتی توسط بانک ها و یا مرکز کشور و استان در اختیار زندانیان قرار گرفته و مبلغ ۸۹ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال بوده که موجب آزادی ۵۷۵ نفر شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۶۵ جشن گلریزان در استان برگزار شده که بخش عمده ای از کمک های خیران در این جشن ها صورت می گیرد.

موحد با اشاره به هدف انحمن حمایت از زندانیان کرمان گفت: انجمن با هدف کمک و حمایت از خانواده زندانیان نیازمند برای خوداشتغالی و توانمندسازی تلاش می کند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ خانواده فقیر زندانی را تحت پوشش دارد و ماهانه مستمری پرداخت کرده و در مناسبت های مختلف سبد کالا به آنها ارائه و تامین هزینه بهداشت و درمان و تحصیلات فرزندان آنها را انجام می دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در صورت لزوم، به هزینه تامین جهیزیه دختران زندانیان کمک می کند و از ابتدای سال گذشته ۱۷ میلیارد ریال توسط انجمن به خانواده زندانیان کمک شده است.

وی افزود: روز گذشته با پرداخت ۱۱۹ میلیون تومان توسط انجمن به مناسبت دهه فجر ۳۴ نفر از محکومان مالی آزاد شدند.



ارسال نظر


آخرین خبرها