کد خبر: 55567 | زمان مخابره: 14:29:24 - سه شنبه 20 بهمن 1394 | بدون نظر | |

میمند تبدیل به مرکز تحقیقات بین‌المللی خواهد شد

مدیر پایگاه میراث فرهنگی میمند گفت: روستای تاریخی میمند شهرستان شهربابک تبدیل به مرکز تحقیقات بین المللی خواهد شد.

 

به گزارش  نشانه نیوز، “مهناز اشرفی” با بیان اینکه از سال ۱۳۸۰ کار بر روی روستای میمند آغاز شده، افزود: در آن سال میمند هنوز به ثبت ملی نرسیده بود و شناخت کافی از این روستای تاریخی وجود نداشت .

 

وی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت ها، روستای تاریخی میمند در سال ۱۳۸۰ به ثبت ملی رسید، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۱ عرصه و حریم و ضوابط آن تعیین نیز شد.

 

اشرفی با تاکید بر اینکه سال ۸۲ نقطه عطفی برای میمند در بحث منظر فرهنگی قلمداد می شود، تصریح کرد: در سال ۱۳۸۳ پرونده روستای میمند مفتخر به کسب جایزه جهانی ملینا مرکوری شد .

 

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تا ۹۰ با یک برنامه ریزی مدون بسیاری از برنامه های بلند مدت و میان مدت محقق شد، گفت: در این مدت مرمت سقف ها، فعالیت های استحکام بخشی و آماده سازی مهمانسرای این روستا تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

 

اشرفی با اشاره به اینکه سال ۹۰ تا ۹۳ آماده سازی و ارسال پرونده ثبت جهانی میمند به طول انجامید، افزود: امروز شاهد به ثمر رسیدن میوه ۱۴ ساله این روستای تاریخی هستیم .

 

وی با بیان اینکه میمند تبدیل به مرکز تحقیقات بین‌المللی خواهد شد، اظهار کرد: برنامه هایی در جهت توسعه پایدار این روستای تاریخی در دستور کار قرار دارد .

 

اشرفی در پایان از آغاز همکاری های پایگاه ثبت جهانی میمند با سائو خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال تبادل نظرات و تجربیات در خصوص پایگاه روستای تاریخی هستیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها