کد خبر: 55570 | زمان مخابره: 14:31:01 - سه شنبه 20 بهمن 1394 | بدون نظر | |

دستگاه‌های مختلف می‌توانند در تربیت حافظان قرآن کار کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: اوقاف ادعا ندارد متولی  طرح حافظان قرآن کریم ما هستیم و بسیاری از دستگاه ها می توانند در این زمینه کار کنند و کافی است جهت گیری درست شود که با این جهت گیری اوضاع جامعه اصلاح خواهد شد.

 

به گزارش  نشانه نیوز، حجت الاسلام”محمد قاسمی زاده ” پیش از ظهر امروز در همایش توجیهی و آموزشی مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ما با انقلاب مشروعیت و صنعت ملی نفت تفاوت اساسی داشت و همین باعث شد انقلاب اسلامی ماندگار شود.

 

وی ادامه داد: ساقط کردن رژیم سلطنت پادشاهی و روی کار آمدن حکومتی که استقلال همه جانبه نظام ایران را تعیین کند، هدف اصلی امام خمینی (ره ) بوده است.

 

قاسمی زاده تصریح کرد: نفوذ به عنوان یک اهرم و وسیله ای است که می خواهد ما را از آرمان های انقلاب جدا کند و کسانی که از نظام بهره مند می شوند، باید از اصلی ترین موضوع که حفظ ارکان نظام است، محافظت کنند.

 

وی بیان کرد: انقلاب و نظام ما در ارتباط با خدا و به واسطه ایمان به خداست مکلف هستیم تاریکی ها را با آرامش و آموزش دور کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: قرآن کریم یکی اهداف اصلی در شناخت دین است و باید همه را با این کتاب آسمانی آشنا کنیم.

 

وی افزود: اگر نتوانسته ایم گروه بیشتری از جامعه را تحت پوشش خود قرار دهیم به این دلیل است که نگاهمان را فراتر از این قرار نداده و  تنها شعار داده ایم.

 

قاسمی زاده اظهار کرد: تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن یعنی یک جمعیت ثابت، و با این امر می توانیم بهتر از هر کشور دیگری باشیم.

 

وی ادامه داد: حجم کار قرآنی در حوزه فرهنگی بسیار بالاتر از چیزهایی است که اعلام می کنیم و تاثیر کار فرهنگی به زودی مشخص نمی شود و باید در مشاهده آثار آن صبر داشته باشیم.

 

مدیرکل امور اوقاف استان کرمان تصریح کرد: ۷۵ درصد از موقوفات ما نیت اجتماعی دارند و قرآن هم می تواند واقف داشته باشد .

 

وی اظهار کرد: اوقاف ادعا ندارد متولی  طرح حافظان قرآن کریم ما هستیم و بسیاری از دستگاه ها می توانند در این زمینه کار کنند و کافی است جهت گیری درست شود که با این جهت گیری اوضاع جامعه اصلاح خواهد شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها