کد خبر: 55580 | زمان مخابره: 14:39:05 - سه شنبه 20 بهمن 1394 | بدون نظر | |

از امروز/ طرح داناب در مدارس کرمان اجرایی شد

طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب «داناب» از امروز در آموزش و پرورش کرمان اجرایی شد.

خبرگزاری فارس: طرح داناب در مدارس کرمان اجرایی شد

به گزارش  نشانه نیوز، طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب «داناب» در راستای استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی برای حفاظت از منابع آبی طی تفاهمنامه‌ای میان آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای در استان‌ها به اجرا گذاشته شده است.

این طرح از امروز با برگزاری جلسه توجهی آموزشی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به طور رسمی آغاز شد.

محمد اسلامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بحث ورود به مباحث متعدد اجتماعی، فرهنگی، زیستی و … مورد توجه قرار داده شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت آموزش‌های مدرسه‌ای و فرهنگ‌سازی که می‌توان در دانش‌آموزان ایجاد کرد، طرح داناب به اجرا گذاشته می‌شود.

اسلامی با اشاره به تهیه کتاب مرتبط با این طرح و توزیع در سطح مدارس استان، تصریح کرد: در کنار کلاس درس و کتاب تهیه شده، باید دانش‌آموزان را از طریق برنامه‌های جنبی با اثرات کمبود آب و خشکسالی به صورت عملی آشنا کرد.

وی ادامه داد: این طرح جنبه دانش‌افزایی دارد و منجر به تغییر نگرش در دانش‌آموزان می‌شود و انجام آزمون‌های نگرش‌سنجی در زمان اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته است.

علی عرب‌پور معاون بهره‌برداری ‌و حفاظت از آب ‌شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان نیز گفت: متوسط بارندگی کشور سالانه ۲۰۵ میلی‌متر و در استان کرمان ۱۲۹ میلی‌متر است.

وی با اشاره به بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی بیان داشت: متوسط کشوری مصرف آب در کشاورزی ۹۲ درصد و در استان کرمان با وجود منطقه خشک ۹۴ درصد است.

عرب‌پور افزود: آب‌های سطحی کرمان بسیار ناچیز است و بیشتر از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کنیم که سالانه در حال کاهش است.

وی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی خاطرنشان کرد: طرح داناب به عنوان یکی از کارهای زیربنایی در راستای افزایش آگاهی دانش‌آموزان و نسل آینده است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها