کد خبر: 55682 | زمان مخابره: 15:48:31 - شنبه 24 بهمن 1394 | بدون نظر | |

ایجاد سکوهای بین‌راهی پلیس‌راه برای افزایش ایمنی جاده‌ها

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان گفت: ایجاد سکوهای بین راهی برای استقرار نیروهای کمکی پلیس راه به افزایش ایمنی جاده‌های استان کمک می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایجاد سکوهای بین‌راهی پلیس‌راه برای افزایش ایمنی جاده‌ها

 به گزارش  نشانه نیوز، یوسف نجفی  در دومین نشست اعضای ستاد خدمات سفر استان کرمان در سال ۹۵ اظهار داشت: در طرح‌های نوروزی مهمترین چالش ما ایمنی جاده‌هاست و تمام تلاش خود را برای به ‌حداقل رساندن حوادث و تلفات ناشی از آن به کار می‌بریم.

وی بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز گذشته، حدود ۲۰۰ مورد فوت و جرح در حوادث جاده‌های استان کرمان داشتیم که عمدتا به دلیل واژگونی خودرو به وقوع پیوسته است.

نجفی علت اکثر واژگونی خودروها را خواب‌آلودگی راننده و تخطی از سرعت مجاز عنوان کرد و افزود: در بهمن ماه امسال حدود ۶۰ درصد از حوادث جاده‌ای به دلیل واژگونی خودروها به وقوع پیوسته است.

وی عنوان کرد: یکنواختی و گسترده بودن جاده‌های استان کرمان بر خواب آلودگی راننده‌های جاده‌های کرمان تاثیر دارد.

فرمانده پلیس راه شمال کرمان گفت: در جلسه مشترک با اداره کل راه و شهرسازی استان و پایانه‌ها، یکسری اقدامات به منظور ایجاد ایمنی در جاده‌ها صورت گرفت.

نجفی تصریح کرد: گسترش اماکن رفاهی بین راهی از جمله مواردی بود که طی روزهای گذشته چند مورد افتتاح شد و نقش مهمی را در کاهش حوادث جاده‌ای دارد.

وی ایجاد سکوهایی در مسیرهای بین راهی برای استقرار نیروهای کمکی پلیس راه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با ایجاد این سکوها به ویژه در مناطق خطرآفرین و استقرار نیروهای کمکی پلیس راه و گروه‌های امدادی می‌توان به افزایش ایمنی جاده‌های استان کمک کرد.

نجفی خاطرنشان کرد: حضور جرثقیل و امدادخودرو در ایستگاه‌های پلس راه، اسقرار واحدی از شرکت‌های بیمه‌ای در جاده‌ها برای مسافران نوروزی، نصب بنرهای آموزشی و هشداردهنده در سطح جاده‌ها از جمله موارد موثر بر ایمنی جاده و کاهش حوادث است.

فرمانده پلیس راه شمال کرمان ابراز داشت: فرمانداری‌ها سال گذشته در زمینه تقویت خودروهای پلیس راه همکاری خوبی داشتند که می‌طلبد امسال نیز شاهد این امر باشیم.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها