کد خبر: 58399 | زمان مخابره: 15:56:27 - سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

ارائه خدمات مرکز ثامن‌الحجج(ع) کرمان به ۲۰۰ تبعه بیگانه

مدیرعامل مرکز درمانی بیماران خاص ثامن‌الحجج(ع) کرمان از ارائه خدمات این مجموعه به ۲۰۰ نفر از اتباع خارجی خبر داد.

 به گزارش نشانه نیوز، نصرالله گنجعلیخانی در حاشیه بازدید هیأت دیپلماتیک، سفرای چند کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی از بخش‌های مختلف مرکز درمانی ثامن‌الحجج(ع) اظهار داشت: مرکز درمانی بیماران خاص کرمان حدود ۲۰ سال قبل راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: مرکز درمانی ثامن‌الحجج(ع) کرمان در چهار حوزه فعال در زمینه‌های درمان، پیشگیری، توانبخشی و مشارکت‌های مردمی در ارتباط با ارائه خدمات درمانی برای بیماران خاص از جمله بیماران تالاسمی، سرطان، ام‌اس، دیالیزی، هپاتیت و دیابت در حال فعالیت است.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه ۵۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج اتباع بیگانه از خدمات مرکز درمانی ثامن‌الحجج(ع) بهره‌مند هستند، ابراز داشت: ۲۰۰ نفر از اتباع خارجی از بخش‌های مختلف این مرکز خدمت می‌گیرند.

وی تصریح کرد: خدمت‌رسانی به هر بیمار دیالیزی ۸۵۷ دلار و بیمار تالاسمی ۲۸۵ دلار هزینه دارد و پرداخت این هزینه خارج از توان این بیماران است.

مدیرعامل مرکز درمانی ثامن‌الحجج(ع) ادامه داد: هر بیمار دیالیزی به صورت یک روز در میان خدمات درمانی را دریافت می‌کند که هر جلسه ۷۳ دلار هزینه در بر دارد.

گنجعلیخانی با تاکید بر اینکه بیماران اتباع خارجی نیازمند حمایت جامعه بین‌المللی و حمایت‌های بیمه‌ای هستند، اضافه کرد: مرکز درمانی بیماران خاص کرمان در حد توان از دریافت هزینه کامل درمان بیماران خودداری کرده، اما برای تامین هزینه‌های مختلف نیازمند ارائه خدمات برای پناهندگان از سوی جامعه بین‌المللی است.

وی خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از خرید شش دستگاه دیالیز، یک دستگاه ام‌آر‌آی یا سی‌تی‌اسکن و حمایت بیمه‌های درمانی، اختصاص بودجه برای پیشگیری و توانبخشی و مشاوره شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها