کد خبر: 58402 | زمان مخابره: 15:59:55 - سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

مراکز یادگیری محلی توانمندسازی سواد آموزان راه اندازی می شود

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان از راه اندازی مراکز یادگیری محلی توانمند سازی سواد آموزان در شهرستان ها و مناطق استان کرمان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، ناصر صباحی گفت: مراکز یادگیری محلی به عنوان فرصتی مهم به منظور تلفیق سواد آموزی با مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و توانمند سازی آنها در زمینه شغلی با راه اندازی کسب و کارهای کوچک و زود بازده در مراکز شهرها  و بخش ها راه اندازی می شوند.

وی زمینه سازی برای تحقق  سیاست مردمی کردن سواد آموزی و تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را از مهمترین اهداف راه اندازی این مراکز برشمرد.

صباحی با بیان اینکه آموزش و سواد جزء لاینفک زندگی بشر است، تصریح کرد: ریشه کنی بی سوادی در کشور نیازمند عزم ملی مسئولان و همه ی مردم است.

وی با اشاره به تشکیل شورای پشتیبانی سواد آموزی در استان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت این شورای در شناسایی افراد بی سواد نقش موثری در ریشه کنی بی سوادی دارد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان بر جلوگیری از ترک تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی به منظور ریشه کنی بی سوادی در استان تاکید کرد.

صباحی برنامه محوری، مشارکت جویی، توانمند سازی آموزش دهندگان و عملی کردن اقتصاد مقاومتی در بحث سواد آموزی  را از مهمترین راهبردهای آموزش و پرورش استان کرمان در بحث سواد آموزی  در سال ۹۵ برشمرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها