کد خبر: 58405 | زمان مخابره: 16:03:01 - سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 | ۱ نظر | |

۹۰۰۰ کودک مبتلا به سوء‌تغذیه از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۹۰۰۰ کودک زیر شش سال مبتلا به سوء‌تغذیه، از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش نشانه نیوز، ناصر شیبانی در گفت‌وگو یی، افزود: به‌منظور رفع سوء‌تغذیه‌ی این کودکان، بالغ بر ۶۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی کمیته امداد استان هزینه شده است.
وی به روند اجرای طرح حمایت از کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه توسط این نهاد اشاره و بیان کرد: کودکان زیر شش سالی که دچار سوءتغذیه هستند، از طریق مراکز بهداشت شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند و پس از تایید، تحت پوشش طرح‌های حمایتی این نهاد قرار می‌گیرند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان، سرانه‌ی ماهانه‌ی هر کودک دچار سوء‌تغذیه را۶۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: ارائه‌ی خدمات بهداشتی و کمک به حفظ سلامت مددجویان به‌ویژه کودکان، یکی از برنامه‌های این نهاد در راستای کمک به نیازمندان است.
شیبانی افزود: بیش‌ترین آمار کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در استان، مربوط به مناطق جنوبی است.
وی با تاکید بر این‌که سوءتغذیه، آثار نامطلوبی به انسان وارد می‌کند، گفت: سوءتغذیه، نوعی بیماری به‌ شمار می‌آید که به سبب مصرف ناکافی یا بیش از اندازه‌ی یک یا چند ماده‌ی غذایی بروز می‌کند.

 




۱ ديدگاه مطلب براي " ۹۰۰۰ کودک مبتلا به سوء‌تغذیه از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند شدند " ارسال شده است.

  1. مهناز ضیا نخعی گفت:

    امیدوارم که با پیگیری وبرنامه ریزی بلند مدت وصحیح این مهم برطرف شود.

ارسال نظر


آخرین خبرها