کد خبر: 58411 | زمان مخابره: 16:10:19 - سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

روستای ده زیار کرمان آمادگی حضور گردشگران خارجی برای شرکت در مراسم آئینی تعزیه خوانی را دارد

اولین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی استان کرمان در سال ۹۵ برگزار و گردشگری سوگواره تعزیه ده زیار در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

به گزارش نشانه نیوز، در این جلسه که محمود وفایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز حضور داشت، مهدی سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه چهارمین سوگواره تعزیه در روستای ده زیار در خرداد ماه برگزار می شود، گفت: تعزیه بعنوان یک آئین مذهبی ویژه ایرانیان ظرفیت خوبی برای گردشگری خارجی دارد.

وی با بیان اینکه می شود در این ایام تورهای گردشگری را برای حضور گردشگران خارجی هماهنگ کرد، افزود: باید این هنر آئینی معرفی شود و سوگواره چهارم تعزیه ده زیار فرصت خوبی برای معرفی این آئین مذهبی به دنیا است.

سیاوشی با اشاره به اینکه مراسم تعزیه جذابیت های خاص و بسیار خوبی برای گردشگری دارد، خاطر نشان کرد: دوستانی که از خارج از کشور به استان می آیند و تاکنون این مراسم را ندیدند حتما مورد جذابیت قرار می گیرد و تبلیغ خواهد شد.

در این جلسه ثارالله انکوتی دبیر اجرایی چهارمین سوگواره تعزیه روستای ده زیار کرمان با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این سوگواره، گفت: سوگواره تعزیه ده زیار از جمله سوگواره های تعزیه ای است که به صورت کاملا تخصصی و کارشناسی در کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه موضوع سوگواره امسال مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) است، افزود: دیدن این مراسم آئینی و شکوه تعزیه، توسط گردشگران خارجی می تواند در جهت معرفی این هنر آئینی بعنوان تنها هنر دینی جهان اسلام اثرگذار باشد.

انکوتی با اشاره به اینکه تجربه های سه دوره برگزاری سوگواره در ده زیار کاملا مثبت است، خاطر نشان کرد: ستاد برگزاری سوگواره تشکیل شده و روستای ده زیار آمادگی کامل برای حضور گردشگران خارجی در مراسم آئینی تعزیه خوانی را دارد.

گفتنی است چهارمین سوگواره تعزیه در روستای ده زیار همه ساله به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود که امسال از تاریخ ۷ الی ۱۶ خرداد، روستای ده زیار میزبان گروه های برتر تعزیه از استان و پیشکسوتان و اساتید تعزیه کشوری است.



ارسال نظر


آخرین خبرها